30.05. 2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 1. – 2. klašu skolēniem bija iespēja noskatīties biedrības “Latvijas leļļu teātra klubs” izrādi “Sapnis par karali”.
Dziesmusvētku 150-gadei veltītās ekspozīcijas “Dziesmusvētku telpa” iepazīšana
28.05.2024. Rīgas 84. vidusskolas 6.d klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja “Dziesmusvētku telpu” Mežaparkā.
Skolēnu atziņas:
- Mani saviļņoja tas, ka hokejists bija iemainīja savu hokeja nūju pret biļetēm.
- Es uzzināju, kas ir sudraba lira.
- Es uzzināju, ka dziesma “ Saule, Pērkons, Daugava” tika radīta 1990. gadā, man likās ka tā ir vecāka.
- Es uzzināju, ka latvieši trimdā saktas izgatavoja no konservu kārbām .
- Uzzināju, ka ceturtie dziesmu svētki nenotika Rīgā.
- Mani aizkustināja, ka dziedātājiem vasaras karstumā jāstāv tērpos, bet labi tas, ka ik palaikam pūš migliņa, lai viņiem nebūtu ļoti karsti.
- Man visvairāk patika karogs, kurš ir no 1873. gada, tā kā īstais karogs bija ļoti trausls, izmantoja kopiju.
- Kad skanēja dziesmas, man uznāca zosāda.
- Pārsteidz, ka šajā estrādē ietilpst vismaz 70 000 cilvēki.
- Es ieteiktu apmeklēt “Dziesmusvētku telpu”, jo tur ir vēstures upe, balvas un Dziesmusvētku karogs.
- Noteikti ieteiktu apmeklēt šo vietu, jo viss tur bija ļoti interesants, es daudzas lietas uzzināju, piemēram, par Zigurda Miezīša kurpēm, par sievas vainag cepurēm u.t.t.
- Es iesaku apmeklēt “Dziesmusvētku telpu”, jo tādā veidā var uzzināt daudz ko svarīgu un lietderīgu.
- Paldies! Mums ļoti patika!
28.05.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 3.a klases skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālo mākslas muzeju.
Daļa skolēnu šajā muzejā bija pirmo reizi, savukārt tie, kuri jau bija bijuši, muzeju ieraudzīja no cita skatu punkta.
Lielu sajūsmu radīja tas, ka skolēni atrada gleznas, kuru kopijas zīmēja vizuālās mākslas stundās.
Paldies!
Nodarbība “Imanta Ziedoņa “Dzintarainā pasaka”
23.05. 2024. 4.b klases skolēni programmas Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās interaktīvā nodarbībā “Imanta Ziedoņa “Dzintarainā pasaka”.
Nodarbības mērķis – veicināt skolēnu zināšanas par Imanta Ziedoņa personību un literāro daiļradi, īpaši izceļot “Krāsainās pasakas” un tieši “Dzintaraino pasaku”, kā arī rosināt interesi par literatūru, attīstīt lasītprasmi un veicināt vizuālās mākslas uztveršanu, izmantojot jaunās ilustratores Rebekas Lukošus veidotos vizuālos materiālus.
Nodarbības vadītājs lasīja pasakas fragmentus un iepazīstināja skolēnus ar galveno varoni – kurmīti –, veidoja viņa portretu, sekoja līdzi kurmja ceļam uz ezeru, iepazīstināja pasakas tēlu emocijas un tiem piemītošās īpašības, diskutējot un reflektējot par dzirdētajiem pasakas varoņiem, pasakas saturu un veidojot savas ilustrācijas īpaši izveidotās darba burtnīcās.
Skolēnu atziņas:
- Man patika pildīt grāmatā interesantos uzdevumus.
- Man patika šī pasaka par kurmi un dzintariem.
- Man ļoti patika ciemiņš no “Ziedoņa klases”. Patika gan klausīties, gan zīmēt stāstiņu.
- Man patika, ka varējām ļauties fantāzijai.
- Man patika strādāt pāros. Uzdevumi bija dažādi un interesanti.
- Visvairāk man patika tēliem zīmēt īpašības.
Paldies par interesanto nodarbību!
Koncertlekcija “Tautasdziesma, kas Tu esi?”
24.05.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās koncertlekcijā “Tautasdziesma, kas Tu esi?”.
Koncertlekcijas laikā atskaņoja jaunas, orģinālas tautasdziesmu aranžijas, izmantojot dažādus mūsdienu mūzikas izteiksmes līdzekļus un stilus. Skolēni iepazina tādu etnogrāfisko, moderno un klasisko instrumentu kā kokles, čella, zvangu, ģitāras, tridekšņa un digitālās skaņas veidošanas rīku savstarpējo mijiedarbību. Skolēni uzzināja par dažādiem skaņas veidošanas veidiem – audio cilpu veidošana, klasisko instrumentu skaņas izveides metodes un digitālās skaņas radīšana.
Paldies!
“Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”
17.05.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 9.c klases skolēni devās uz Rīgas Nacionālo zooloģisko dārzu, piedalījās ekskursijā “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”.
Ekskursijas maršruts un saturs bija par Latvijas pilsētu ģerboņos atveidotajiem dzīvniekiem. Skolēni ar entuziasmu un prieku iesaistījās dažādās pētnieciskās aktivitātēs.Ekskursijas laikā dalībnieki vēroja dzīvniekus un izzināja to dzīvesveidu savvaļā, klausījās teikas par dzīvniekiem, minēja mīklas. Iepazīto dzīvnieku izskatu salīdzināja ar ģerboņos attēloto, kā arī diskutēja par dzīvnieka izvēli Latvijas novadu pilsētu ģerboņos.
Pēc izzinošās ekskursijas skolēni baudīja lielisko laiku un varēja apskatīt visus zooloģiskā dārza iemītniekus.
Paldies par izzinošo nodarbību!
Dziesmusvētku 150-gadei veltītās ekspozīcijas “Dziesmusvētku telpa” iepazīšana
Laika posmā no 8.05. – 17.05. Rīgas 84. vidusskolas 8.b un 9.ac klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja “Dziesmusvētku telpu” Mežaparkā.
“Dziesmusvētku telpa” veidota par godu Pirmo vispārīgo latviešu dziedāšanas svētku simtpiecdesmitajai gadskārtai kā veltījums latviešu dziesmu un deju svētku tradīcijai.
Ekspozīcijas iepazīšana sākās ar multimediālās instalācijas “Lielākais koris pasaulē” vērošanu, kas 128 ekrānu vairogos atklāja dziesmusvētku stāstu. Tā veidota kā laika upe, kas vijas cauri Vispārējo latviešu dziesmu un deju svētku 150 gadu ilgajai vēsturei, savā ceļā atklājot interesantus faktus, fotogrāfijas un dokumentālas liecības par valstiski un kultūrnozīmīgi svarīgiem notikumiem un personībām.
Izmantojot dažādus darba uzdevumus, skolēni iepazina ekspozīciju atbilstoši vecumposmam un pieredzei, vienlaikus attīstot pašvadītu mācīšanos un izziņas prasmes.
Pēc ekspozīcijas izzināšanas skolēni atzina, ka bija ļoti interesanti un noderīgi, patika pasniegšanas dažādība. Daļa skolēnu atzina, ka “Sudraba birzī” bija pirmo reiz, citam atmiņā atausa pagājušie svētki, vairāki bija apņēmības pilni, lai kļūtu par XIII Skolu Jaunatnes dziesmu un deju svētku dalībnieku.
Paldies par izzinošo un interesanto nodarbību!
“Izzini Latvijas Nacionālo operu”
10.05.2024. Rīgas 84 vidusskolas 9.b klases skolēni programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo operu un baletu.
Skolēniem bija iespēja iepazīt un izpētīt unikālo 19. gadsimta arhitektūras pieminekli, doties aizkulisēs, kā arī uzzināt vairāk par to, kā top operas un baleta izrādes gan no tehniskā, gan mākslinieciskā skatupunkta.
Tika sniegts ieskats ēkas vēsturē un tradīcijās, kas veidojušas Latvijas kultūras dzīvi. Skolēni uzzināja par dažādajām profesijām opernamā un viņu pienākumiem. Bija iespēja apmeklēt mēģinājumu telpas, kā arī uzkāpt gan uz Lielās zāles, gan Jaunās zāles skatuves, dodot ieskatu sarežģīto mehānismu un tehnoloģiju iesaistē izrāžu norisē.
Paldies par interesanto nodarbību!
Nodarbība “Auto industriālā mantojuma daļa – gumija” un ekskursija Rīgas Motormuzejā
Laika posmā no 3.04. – 7.05.2024. Rīgas 84. vidusskolas 4. klašu skolēni programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros apmeklēja Rīgas Motormuzeju, piedalījās interaktīvā nodarbībā.
Skolēni tika sadalīti 2 grupās – vieni izzināja muzeja pamatekspozīciju, savukārt otra grupa piedalījās praktiskajā nodarbībā – ar interesi klausījās par gumijas nepieciešamību auto uzbūvē un tās dažādību.
Paldies par lielisko iespēju!
Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”
7. maijā programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 5.a klases skolēni bija Nacionālajā teātrī, piedalījās izzinošā nodarbībā “Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
Skolēniem bija iespēja ielūkojoties teātra aizkulisēs un darbnīcās, uzdodot jautājumus un izmēģināt dažas lietas no aktiera ikdienas. Pastaiga caur teātri bija kā saruna starp skatītāju un aktieri, kurš palīdz ieraudzīt, kā top izrāde, lai turpmāk skatītos teātra izrādi ar citām acīm, pievēršot uzmanību lietām, kas līdz šim netika ievērotas.
Paldies aktrisei Lienei Sebrei par interesanto nodarbību– 5.a klases skolēni un skolotāja.
Ainava mākslā un tematika
2.05. 2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 3.d klases skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālo mākslas muzeju un piedalījās nodarbībā “Ainava mākslā un tematika”.
Tā bija interesanta, izzinoša un aktīva nodarbība, kuras laikā arī skolēni varēja kļūt par māksliniekiem, attēlojot dažādu mākslinieku radītās ainavas. Skolēni ar lielu interesi piedalījās nodarbībā, kurā varēja ne tikai aktīvi līdzdarboties, bet arī uzzināt daudz ko jaunu!
Paldies par iespēju!
Latvijas Okupācijas muzeja ekspozīcijas “Čekas vēsture Latvijā” izzināšana.
2.05.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 9.d klases skolēni apmeklēja Latvijas Okupācijas muzeja “Stūra māju”.
Ekspozīcijas laikā skolēnus iepazīstināja ar bijušās represīvās iestādes autentiski saglabātajām telpām — galveno halli, aizturēto reģistrācijas istabu, kameru bloku, pastaigu laukumu, pagrabstāvu un nāves spriedumu izpildes vietu. Stāstījums par Stūra mājas vēsturi un tās iemītniekiem vienaldzīgu neatstāja nevienu.
Spēks, kas ļāva mūsu tautai pārvarēt grūtības pagātnē, izdzīvot un atjaunot mūsu valsti, nav zudis. Tā uzdevums šodien atkal saliedēt un vienot, lai mēs varētu stāties pretī katram izaicinājumam, droši dzīvot savā valstī!
Paldies par izzinošo nodarbību!
“Izzini Latvijas Nacionālo operu”
19.04.2024. Rīgas 84 vidusskolas 9.d klases skolēni programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros izzināja Latvijas Nacionālo operu un baletu. Gide sniedza vēsturisku ieskatu Nacionālā operas un baleta ēkas vēsturē. Stāstīja, kādi uzvedumi bija raksturīgi katrā no ēkas pastāvēšanas posmiem. Izglītojamajiem bija iespēja iepazīt vēsturiskās telpas, redzēt, kā gatavojas operdziedātāji un balerīnas mēģinājumam. Tika veidota izpratne par katra uzveduma sarežģītības aspektiem, cilvēku resursiem un profesiju dažādību. Latvijas Nacionālās operas un baleta apmeklējums turpmāk būs ar padziļinātāku izpratni par uzveduma realizēšanas niansēm, pieliktām mākslinieciskām un tehniskām pūlēm.
Paldies par interesanto nodarbību!
Melngalvju nama iepazīšana
17.04.2024. Rīgas 84. vidusskolas 5.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma”’ ietvaros apmeklēja Melngalvju namu.
Gida pavadībā skolēni izzināja Melngalvju leģendas un brālības dzīvesveidu. Apmeklējuma laikā bija iespēja izstaigāt 14. gadsimta vēsturiskos pagrabus, kur varēja līdzdarboties un izkalt savu Melngalvju biedra monētu, iepazīties ar iespaidīgo sudraba kolekciju un apskatīt svinību zāles. Visas ekspozīcijas laikā skolēni guva ieskatu Rīgas un Melngalvju nama vēsturē.
Skolēnu atziņas:
- Man ļoti patika gleznojums uz griestiem, patika apskatīt Melngalvju nama ēkas veco daļu. Uzzināju, ka Melngalvju namā ir viesojusies arī karaliene Elizabete.
- Ļoti iedvesmoja lielā glezna uz griestiem. Patika kalt monētu.
- Daudz informācijas uzzināju par Melngalvju namu, tā izveidi.
- Pirmo reizi biju Melngalvju namā, noteikti gribētu to parādīt visai ģimenei. Tur bija tik skaisti un interesanti!
- Ļoti patika gides stāstījums, bija interesanti un vērtīgi.
- Man patika ēkas greznums. Interesanti bija redzēt arī to, kas saglabājies no 14.gs.
- Man visvairāk patika pagrabstāvs – akmeņains, vēsturisks.
- Lieliski pavadīts laiks ar klasi – jautri, izzinoši!
- Man ļoti iedvesmoja Melngalvju nama apmeklējums. Nekad nevarēju iedomāties, ka tur ir tik skaisti un interesanti.
- Patika apskatīt dažādas rotas lietas.
- Ļoti iesaku aizbraukt, jo tur stāstīja par tirgotājiem un kādas lietas tajā laikā bija dārgas.
- Man patika viss. Tik ātri pagāja laiks!
- Lai arī Melngalvju namā biju bijis, man patika. Uzzināju vēl daudz ko jaunu.
Paldies par izzinošo nodarbību –skolēni un audzinātāja!
“Viduslaiku bruņinieki”
17.04.2024. Rīgas 84. vidusskolas 7.d klases skolēni programmas “Latvijas Skolas soma” ietvaros Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā piedalījās muzejpedagoģiskā nodarbībā “Viduslaiku bruņinieki”.
Pēc nodarbības skolēni atzina, ka labāk izprot viduslaiku bruņniecības kārtas dzīvesveidu un vērtības. Ļoti novērtē šo laika periodu raksturojošās līdz mūsdienām saglabātās vēstures liecības. Patika, ka dažus eksponātus lāva ņemt rokās un izpētīt sīkāk. Nodarbības vadītāja interesanti stāstīja, iesaistīja dažādu uzdevumu veikšanā.
Paldies par interesanto nodarbību!
“Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
08.04.2024. 5.c un 8.d klašu skolēni programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros piedalījās izzinošā nodarbībā “Iepazīsti Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
Atsauksmes pēc nodarbības:
Ik gadu programma “Latvijas skolas soma” pārsteidz ar izglītojošiem un interesantiem pasākumiem, piedāvājot skolēniem tādu formātu, kas sasauktos ar viņu digitālo pasaules uztveri un izpratni. Atliek vien pabrīnīties, ka arī mēs, latvieši, nu jau spējam piedāvāt kvalitatīvu digitālo saturu un modernizēt muzejus un citus apskates objektus, kuros vēl nesen bija jūtama senatnes elpa. Nu arī teātrī sajūtama atjaunotne (kādreiz tā izteicies Rainis), par ko mēs šī gada 8.aprīlī pārliecinājāmies, dodoties uz izzinošu nodarbību “Iepazīstam Nacionālā teātra aizkulises.”
Sākumā skolēniem bija iespēja apsēsties teātra goda krēslos un noskatīties nelielus video par Nacionālā teātra izveidi, arhitektūras iezīmēm, tā izkārtojumu un telpām, kurās ikdienā drīkst atrasties tikai teātrī strādājošie.
Drīz vien interese visu apskatīt pašu acīm bija gūta, un ekskursija aktieru pavadībā varēja sākties. Aktieru atpūtas telpa, mēģinājumu zāles, aizskatuve, grimētava un nebeidzamās darbnīcas – viss pavēra jaunu skatu uz aktiera profesiju un neskaitāmo cilvēku darbu, lai varētu tapt izrāde. Turklāt nevar nepieminēt, ka aktieru I. Kļavinska un K. Reijera stāstīšanas maniere bija skolēnus piesaistoša. Nepārtraukti joki, jauniešu iesaistīšana un komisku atgadījumu minēšana noturēja to uzmanību, kaut neviens no skolēniem nav saistīts ar teātri un vienmēr atzīst, ka izvēlas tikai ar sportu saistītus pasākumus. Šī nodarbība patika visiem –puiši izmantoja iespēju paspēlēties ar teātra rekvizītiem (visvairāk, protams, tos piesaistīja tieši nazis, ko izmanto cīņu ainās), bet meitenes tuvāk apskatīja parūkas un tonālo krēmu izlasi grimētavā. Esam ļoti apmierināti, daudz zinošāki un priecīgi, ka mums tika dota iespēja ielūkoties teātra aizkuslisēs.
Paldies programmai “Latvijas kolas soma” par jēgpilno un izzinošo nodarbību!
“Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”
3.04.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 8.a klases skolēni devās uz Rīgas Zoo dārzu, piedalījās ekskursijā “Dzīvnieki Latvijas dabā un kultūrā”.
Ekskursijas laikā skolēniem bija iespēja iepazīt ne tikai dzīvniekus, bet arī to saistību ar dažādām Latvijas pilsētām. Gida pavadībā skolēni iepazinās ar dažādu pilsētu ģerboņiem, noskaidroja, kurā Latvijas novadā pilsēta atrodas un pārrunāja kāpēc tieši šāds ģerbonis pilsētai piemērots. Ekskursija Rīgas Zooloģiskajā dārzā skolēniem radīja interesi un ar lielu entuziasmu viņi piedalījās nodarbībā.
Paldies!
“Kurzemes un Zemgales hercogiste un Lietuvas dižkunigaitija (1561–1795)”
28.03.2024. 8.ac klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja muzejpedagoģisko nodarbību Latvijas Nacionālajā Vēstures muzejā izstādē “Kurzemes un Zemgales hercogiste un Lietuvas dižkunigaitija (1561–1795)”. Skolēni izrādīja aktīvu interesi par gida stāstīto un iepazinās ar eksponātiem, kuri reprezentē Kurzemes Zemgales hercogistes izveidošanos, reliģisko dzīvi, ekonomiku, pārvaldi u.c. Skolēni pildīja dažādus uzdevumus un darbojās grupās, kā arī prezentēja savu veikumu. Nodarbības gaitā tika gūts priekšstats par Kurzemes Zemgales hercogistes attīstības dažādiem aspektiem.
Paldies par izzinošo nodarbību!
“Karoga stāsts”
18.03.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 7.a klase apmeklēja Latvijas Okupācijas muzeju un piedalījās interaktīvā nodarbībā “Karoga stāsts”. Nodarbības mērķis – ar Latvijas Republikas karoga kā brīvības un pretošanās simbola palīdzību izprast nozīmīgus 20. gadsimta Latvijas vēstures notikumus.
Nodarbības laikā skolēni iepazina muzeja pamatekspozīciju gida vadībā un strādājot grupās. Skolēni izzināja dažādus Latvijas vēstures aspektus, analizējot vēstures avotus un liekot uzsvaru uz karoga nozīmi attiecīgajā laika posmā: karogs kā brīvības simbols neatkarīgajā Latvijā 20.–30. gados; karogs kā cerības un latvietības simbols Otrā pasaules kara un okupācijas apstākļos; karogs kā pretošanās simbols, ko izmantoja gan bruņotās, gan nevardarbīgās pretošanās pārstāvji okupētajā Latvijā un trimdā; karogs kā padomju varas represēto cilvēcības un latvietības saglabāšanas simbols; karogs kā simbols nevardarbīgai cīņai par neatkarības atgūšanu. Skolēni meklēja atbildes uz jautājumiem ne tikai par vēsturi, bet arī par to, ko viņiem un viņu ģimenēm nozīmē Latvijas karogs.
Paldies par interesanto nodarbību, skolēni un audzinātāja!
Izzinoša nodarbība “Zinātne un māksla”
20.03.2024. programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 3.a un 4.abcd klašu skolēni piedalījās interaktīvā nodarbībā „Zinātnes un mākslas krustpunkti”.
Nodarbībā skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas vēsturisko pilnmetrāžas spēlfilmu “Dvēseļu putenis”, tika rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus.
Paldies, bērni ar lielu interesi klausījās un iesaistījās dažādos eksperimentos!
“Pansija pilī”
8.03. Rīgas 84. vidusskolas 10.ab klašu jaunieši pieņēma izaicinājumu un programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz kino dienu Splendid Palace, lai noskatītos pēc Anšlava Eglīša romāna motīviem komēdiju “Pansija Pilī”. Aizraujoši un komiski notikumi septiņās sērijās, kurās topošais rakstnieks Anšlavs Eglītis kopā ar brāli Vidvudu, tēvu Viktoru un viņa dzīvesbiedri Hildu Vīku sāk muižas atjaunošanas darbus, vienlaikus tajā atverot pansiju, kas kļūst par apkārtnes iedzīvotāju, pagātnes rēgu, pilsētas viesu un latviešu inteliģences attiecību krustpunktu un vienas vasaras skatuvi 20. gadsimta 20. gadu Latvijai.
Jauniešu atziņas:
- Izaicinājums tiešām bija sarežģīts – grūti nosēdēt kino no 9.00 -16.00, tomēr gandarījums – saturīgi pavadīts laiks kopā ar klases biedriem.
- Ļoti patika sižets, jo sevišķi neparedzamais nobeigums.
- Lieliska aktierspēle!
- Manuprāt, ļoti veiksmīgs komēdijseriāls. Sen šajā žanrā latviešu veidot kino nav bijis tik labs.
- Pēc izaicinošās kino dienas mans nākamais izaicinājums būs izlasīt A. Eglīša romānu.
- Paldies, tas bija neaizmirstams piedzīvojums!
- Iesaku ikvienam noskatīties, tikai laikam pa 2 – 3 sērijām vienā reizē.
- Paldies par vienreizējo iespēju, lai arī tas bija grūti, tas bija arī interesanti!
Paldies par iespēju, 10.ab klašu jaunieši un audzinātāji!
“Mūzika Tev” koncertu cikls skolu jaunatnei “Priecīgi 2”
6.03.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 5.ad, 6.ab un 7.b klašu skolēniem bija lieliska iespēja apmeklēt “Mūzika Tev” koncerta ciklu skolu jaunatnei “Priecīgi 2”.
Tā bija Poproka parāde ar Patrišu, hiphopa mākslinieku Zeļģi un grupu “Citi zēni”.
Paldies par lielisko iespēju!
“Puika ar suni”
6.03.2024. 5.b un 6.cd skolēni apmeklēja Žaņa Lipkes muzeju, kur noskatījās izrādi “Puika ar suni”. Tas bija neticams piedzīvojumu stāsts par varonīgu puiku vārdā Zigis, kurš kopā ar savu ģimeni un suni Džeri paveica brīnumu, izglābjot daudzu cilvēku dzīvības.
Izrāde tapusi pēc Ineses Zanderes grāmatas “Puika ar suni” motīviem, un tajā stāstīts par pazīstamā ebreju glābēja Žaņa Lipkes dēlu Zigfrīdu, kuram bija tikai astoņi gadi, kad viņa ģimene deva patvērumu nacistu vajātajiem ebrejiem.
Skolēni ieguva daudz jaunas atklāsmes. Lielu iespaidu atstāja aktiera tēlojums- viens aktieris attēloja pilnīgi visus personāžus, pat suni. Uzticamais draugs suns, var būt gan kā draugs, palīgs, gan kā ārsts dvēselei !
Paldies par lielisko iespēju!
“Mūzika Tev” koncertu cikls skolu jaunatnei “Adamsu ģimene melnā trešdiena”
28.02.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 3.bcd skolēniem bija lieliska iespēja apmeklēt “Mūzika Tev” koncerta ciklu skolu jaunatnei “Adamsu ģimenes melnā trešdiena”.
Koncertā Elza Rozentāle, Ralfs Eilands, Ieva Parša, Juris Kaukulis, dejotāji un mūziķi nokļuva populārā seriāla “Wednesday” un Adamsu ģimenes mazliet baisu un dīvainu notikumu muzikālā virpulī.
Skolēni ar lielu interesi vēroja koncertprogrammu un aktīvi iesaistījās, dziedāja līdzi. Vēl laiku pēc koncerta apmeklējuma, skolēni bija saviļņoti. Vispriecīgākie bija tieši par to, ka tika iesaistīti un varēja kopā ar mūziķiem dziedāt līdzi.
Skolēnu atziņas pēc pasākuma:
- Man patika mūzika un priekšnesumi, īpaši pašā sākumā, kad Adamsu mamma dejoja ar tēti.
- Man patika Trešdienas tētis, jo viņš bija smieklīgs un nedaudz baiss.
- Man patika Tailers, jo viņš bija foršs un mācēja labi bītboksot: ”Nikni vilki, ujā, ujā!”
- Man patika, ka dziedāja, dejoja un rādīja uz ekrāna.
- Man viss patika, bija ļoti interesanti un jautri.
- Man patika pēdējā Trešdienas deja.
- Man patika, ka mēs ar klasi bijām tādā koncertā, kur varēja dziedāt un dejot.
- Man viss patika! Ļoti!
- Man patika projekcijas, dažādi skaisti, krāsaini foni.
Paldies par lielisko iespēju!
Muzejpedagoģiskā nodarbība“ Sūnu ciema zēni”
Laika posmā no 14.02. līdz 16.02. 6.ad klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Andreja Upīša memoriālmemoriālo dzīvokli Brīvības ielā, piedalījās muzejpedagoģiskā nodarbībā “Sūnu ciema zēni”.
Nodarbības mērķis – ar muzejiski atraktīviem priekšmetiem padziļināt skolā apgūtās zināšanas par Andreja Upīša stāstu jauniešiem “Sūnu ciema zēni”. Muzejpedagoga stāstījumu par Andreja Upīša dzīvi un daiļradi, “Sūnu ciema zēnu” tapšanu un daudzajiem izdevumiem papildināja virtuāls ceļojums pie “Sūnu ciema zēnu” lieciniekiem Skrīveros un senā stāsta dažādo interpretāciju fragmenti.
Skolēnu atziņas:
- Mēs uzzinājām daudz ko jaunu par Andreju Upīti. Ļoti patika apmeklēt memoriālo muzeju, šajā muzejā rakstnieks dzīvoja 20 gadus. Pirmā dzīves vieta bija Skrīveros, tur iedvesmojās rakstīt “Sūnu ciema zēnus”. Sūnu ciema ozols ir pamats grāmatai “Sūnu ciema zēni”. Uzzinājām, ka Andrejs Upītis bija čakls – sarakstījis daudz dažādus darbus. Mīļākais rakstāmpierderums bija spalva, patiess prieks, ka arī mēs katrs varējām izmēģināt rakstīt ar spalvu. Izaicinājums bija mēģināt izlasīt tekstu vecajā drukā.
- Pārdomāti veidota nodarbība, gan diskusija, gan video skatīšanās, gan daudz un dažādas aktivitātes, dzīvokļa apskate. Interesanti bija apskatīt arī mēbeles un dažādus interjera priekšmetus, kas saglabājušās no rakstnieka laikiem.
- Patiesi esam priecīgi par iespēju uzzināt daudz ko jaunu par Andreju Upīti!
Paldies!
“Mūzika Tev” koncertu cikls skolu jaunatnei “Savādāk”
15.02.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 7.acd, 8.bc, 9.a, 11.ab skolēniem bija lieliska iespēja apmeklēt “Mūzika Tev” koncerta ciklu skolu jaunatnei “Savādāk”.
Tā bija poproka parāde ar Grētu Grantiņu, grupām “Tautumeitas” un “Dzelzs vilks”.
Skolēnu atziņas pēc pasākuma:
- Brīvas atmosfēras koncerts, varēja dejot, man ļoti patika.
- Patika mūzika, vislabākais, kur esmu kopā bijusi ar klasi. Sakomunicēju ar citu skolu skolēniem.
- Patika redzēt slavenus mūziķus.
- No sākuma “Tautumeitas” dziedāja par skaļu , bet beigās mani arī šī grupa uzrunāja. Visvairāk patika Grēta Grantiņa.
- Koncerts bija labs, bet “tusiņš” un kopā būšana ar pārējiem iedvesmoja vēl vairāk.
- Patika, kā dziedāja, jo sevišķi “Dzelzs vilks”.
- Es un vairāki klases biedri bija pirmo reizi uz šādu koncertu, kur bija tādas slavenības.
- Patika, ka Grēta ļoti komunicēja ar auditoriju.
- Dziedājām līdzi, dejojām un bija jautri.
- Man patika, ka mūsu klase bija ļoti tuvu skatuvei, tas vēl vairāk pastiprināja klātbūtnes efektu.
- Koncerts bija mūsdienīgā stilā.
- Man patika, ka bija mūzikas dažādība.
- Patika “Tautumeitu” tērpi un “Dzelzs vilka” enerģija.
- Brīva atmosfēra, kopīga dejošana, dziedāšana – bija super!
Paldies par lielisko iespēju!
Iepazīsti stikla mākslu
6. un 12.02. programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros 1. un 2. klašu skolēni piedalījās nodarbībā “Iepazīsti stikla mākslu”.
Radošās nodarbības ietvaros Latvijas jaunās stikla mākslinieces iepazīstināja skolēnus ar latviešu stikla māksliniekiem, stikla mākslas specifiku, tehniku, darba metodēm.
Nodarbības tika veidotas kā radošās darbnīcas, sniedzot iespēju skolēniem izmēģināt veidot kompozīciju un radīt nelielu darbu – stikla dekoru. Pēc izgatavošanas darbi tika aizvesti uz studiju, kur tos ievietos stikla kausēšanas krāsnī. Gatavie darbi, kuriem mākslinieces pievienos furnitūru, tiks nogādi skolā. Bērni ar nepacietību gaida savus mazos mākslas darbus!
Skolēnu atziņas pēc nodarbībām:
- Man ļoti patika! Daudz uzzināju par stiklu.
- Man prieks, ka man sanāca skaista dāvaniņa ģimenei. Uzzināju no kā gatavo stiklu, ka Latvijā ir talantīgi stikla mākslinieki.
- Man patika, ka mums visiem bija skaisti dekori – viens par otru skaistāki.
- Es uzzināju daudz ko jaunu par stiklu.
- Patika redzēt filmiņā, kā veido dažādus krāsainus un skaistu stikla traukus.
- Nevarēju iedomāties, ka stiklu krāsnī tik ilgi jātur, lai kaut kas sanāktu.
- Iemācījos, ka, lai stiklu gatavotu, vajag speciālas smiltis.
- Mums parādīja filmiņā dažādu latviešu stikla mākslinieku darbus.
- Man ļoti patika, jo es pirmo reizi strādāju ar stiklu un uzzināju jaunas lietas.
- Man patika, ka varēju izvēlēties pats, kādas krāsas stikla gabaliņus vēlos.
- Man patika viss. Gribu pēc iespējas ātrāk redzēt, kādi dekori būs sanākuši, kad mums tos atvedīs.
Paldies par lielisko iespēju!
“Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”
Laika posmā no 17. – 18.10.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 3.d un 2.ad klašu skolēni devās uz Tehnoannas pagrabiem, piedalījās teātra uzvedumā “Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”.
Pēc pasākuma:
- Visos sākumskolas gaiteņos, stūros un kaktiņos to tik vien dzirdējām: Tehnoannas pagrabi, Tehnoannas pagrabi, Tehnoannas pagrabi… !
- Kas tie tādi?
- Tur esot visādi brīnumi!
- Ja jau brīnumi, tad jāredz.
- Sēdāmies busā un braucām tos brīnumus skatīties.
- Tik tiešām bija – milža krēsls un rūķu māja, daži iemācījās “lidot”, pētījām zvaigznes, nokļuvām labirintā … un vēl… un vēl…
- Neticiet?
- Aizbrauciet un paskatieties!
- Mēs brauksim vēl!
Paldies par lielisko piedzīvojumu – skolēni un audzinātājas.
“Konklāvs”
12.12.2023. 10. a klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz “Dirty deal teatro”, lai noskatītos izrādi “Konklāvs”. Izrāde ir krimināls detektīvs, kas balstīts Klāva Kristapa Košina personiskajā, dokumentālajā stāstā par atkarībām šī vārda visplašākajā nozīmē.
Jauniešu atziņas:
- Izrāde ļoti laba, liek aizdomāties, cik svarīgi ir pieņemt pareizus lēmumus.
- Moderna, interesanta izrāde.
- Izrāde fantastiska, pēc izrādes nācās pārdomāt savas ģimenes patiesās vērtības. Paldies par to!
- Sižets aktuāls mūsdienām, režija saistoša jauniešiem – patika. Ieteiktu citiem vienaudžiem.
- Izrāde lika aizdomāties par to, vai jaunieši necenšas būt tādi kā visi pārējie un vairums slikti ietekmējas no tā.
- Patika, ka sižets balstīts uz patiesiem notikumiem, izmantota sarunvaloda, kas mūsu vecuma jauniešus uzrunā vairāk.
- Katrai rīcībai ir sekas – tā ir galvenā šīs izrādes atziņa.
- Lika pārdomāt par citu dzīvi, kuru neredzu.
- Ir rūpīgi jāapdomā savas izvēles un rīcība, turklāt jāmāk atzīt savas kļūdas, jo iespējams situāciju var uzlabot.
Nodarbība “Auto industriālā mantojuma daļa – gumija” un ekskursija Rīgas Motormuzejā.
8.12. 2023. 3.a klases skolēni programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros apmeklēja Rīgas Motormuzeju, piedalījās interaktīvā nodarbībā.
Motormuzejā bija divas nodarbības. Pirmajā bērni ar interesi klausījās par gumijas nepieciešamību auto uzbūvē un tās dažādību. Lielu aizrautību tie veidoja savu atlecošo bumbiņu pēc nodarbības vadītājas norādījumiem. Tās bija tik krāsainas un bērnu acīs mirdzēja izpētes prieks. Tālāk divās grupās devāmies uz Motormuzeja ekspozīciju. Lielu interesi radīja virtuālie ekrāni un darba virsmas, kurās varēja grozīt, spiest un dažādi izmēģināt savus spēkus un spējas. Bērnu atmiņā palika dažādas lietas, kādam tas bija pārsteigums par vienu no pirmajiem auto būvētājiem Amerikā, kura izcelsme bija Latvija. Krastiņmotors. Kādam bērnam sajūsmu izraisīja Anglijas karalienes dāvātais avarējušais auto ar Brežņeva vaska figūru iekšā. Kādam vecā telefona būdiņa, kurā bija iespēja noklausīties informāciju. Šis muzejs patika, pārsteidza un radīja vēlmi atgriezties vēl.
Paldies par lielisko iespēju!
Filma “Tizlenes”
4.12.2023. programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros 8.bcd klašu skolēni apmeklēja kino teātri “Splendid Palace” un skatījās filmu “Tizlenes”.
Atsauksmes no skolēniem tikpat raibas kā viņu vecumposms- kāds novērtēja filmā iezīmēto problēmu loku un atzina par aktuālu esam, kāds no izdaudzinātās filmas gaidījis ko vairāk.
Patika filmas stāsts, ideja, tā bija pamācoša pusaudžiem, bija par ko aizdomāties. Patika, ka aktieri bija pusaudži, parādītas savstarpējās attiecības, bija arī humors. Patika vizuālie efekti. Kopumā filma bija interesanta, gribētu vēl tādas līdzīgas skatīties. Patika, ka beigas bija pozitīvas. Nepatika, jo daudzas problēmas nebija aktuālas šobrīd.
Kopumā iespaids pozitīvs, jo jaunieši, taujāti, vai nav velti iztērējuši laiku, atzina, ka nē. Esot ko apdomāt un paņemt kā ceļamaizi skolas ikdienas dzīvē.
Paldies – 8. klašu skolēni un audzinātājas!
“Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”
Decembra sākumā 6.d klases skolēni programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros piedalījās izzinošā nodarbībā “Iepazīsti Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
Nacionālajā teātrī redzējām, kā tiek griezta skatuve izrādes laikā, kādas ir aktieru ģērbtuves, grimētava, kā izskatās skatuve no otras puses – ne no skatītāju zāles. Iepazinām profesijas – aktieris, suflieris, režisors, scenogrāfs, butaforiju meistars, kostīmu mākslinieks, grima mākslinieks, ģērbējs utt.
Paldies par interesanto piedzīvojumu – 6.d klases skolēni un audzinātāja!
“Kaķīša dzirnavas”
6.12.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 3.b klases skolēni apmeklēja koncerta cikla “Mūzika Tev” koncertuzvedumu “Kaķīša dzirnavas”.
Pasaka ieguvusi jaunas krāsas, pateicoties muzikālās apvienības “Raxtu Raxti” latviskajā stīgā sakņotajai mūzikai, horeogrāfes Lienes Gravas izaustajiem deju rakstiem un Gitas Straustiņas videomākslai. Marta Kristiāna Kalniņa un Kristīnes Kārkles-Kalniņas skanīgās balsis papildināja dūdas un akordeons, čells un mandolīna, ģitāra, sitaminstrumenti un pat senais harmonijs.
Paldies par skaisto piedzīvojumu!
Izzinoša nodarbība “Zinātne un māksla”
8.12.2023. programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 5.cd un 9.bc klašu skolēni piedalījās interaktīvā nodarbībā „Zinātnes un mākslas krustpunkti”.
Nodarbībā skolēni uzzināja, kā mūsdienās zinātne palīdz veidot filmas un teātra izrādes. Par pamatu ņemot Latvijas vēsturisko pilnmetrāžas spēlfilmu “Dvēseļu putenis”, tika rādīts, kas nepieciešams, lai radītu ticamus efektus un pēc iespējas precīzāk attēlotu filmā redzamos notikumus.
Paldies par interesantajām nodarbībām!
Izrāde ”Smiļģis”
Daļai Rīgas 84. vidusskolas 12.ab klašu izglītojamo projekta “Skolas Soma” ietvaros bija iespēja apmeklēt Dailes teātra izrādi “Smiļģis”. Izrāde stāsta par Dailes teātra idejas radītāju un izcilo režisoru E. Smiļģi. Tā bija izrāde parģēnija tiesībām būt atšķirīgam; izrāde par Smiļģa likteni un par viņa liktenīgajām sievietēm, bez kurām režisora liktenis un darbība būtu citāda.
Izrāde bija ļoti interesanta un neparasta. Izrādes sākumā bija neliels apjukums, bet laika gaitā viss kļuva skaidrs. Man prieks, ka tagad zinu kā Dailes teātris ir attīstījies un radies. Paldies par iespēju uzzināt, ko jaunu un papildināt savu ikdienas dzīvi ar kultūras pasākumiem!
Elizabete
Kopumā izrāde patika. Bija ļoti interesanti skatīties pašu Smiļģi no viņa vairākām personības šķautnēm. Bija arī ļoti interesanti, ka izrāde tiešām sasaistīta ar vēsturi un kopumā kā radās Dailes teātris, jo tādus faktus nezināju, kuri biji parādīti izrādē tā, ka izrāde bija arī izglītojoša. 2. cēlienā bija grūtāk saprast, kas notiek, bet cik saprastu, tad laikam pašam Smiļgim radās problēmas, kas arī tika parādīts ar viņa dīvaino uzvedību. Ieteiktu šo izrādi noskatīties arī citiem.
Dita
Pēc teātra izrādes “Smiļģis” apmeklējuma es uzzināju nedaudz vairāk par dzīves apstākļiem tajā laika periodā! Uzzināju arī to kā Eduards Smiļģis nonāca pie lēmuma kļūt par režisoru. Izrādē tika parādīti arī fragmenti no Eduarda Smiļģa privātās dzīves, bija ļoti interesanti redzēt arī šo daļu no Eduarda Smiļģa dzīves. Viennozīmīgi arī aktieru spēja attēlot savas lomas padarīja izrādes apmeklējumu vēl patīkamāku un interesantāku!
Dita
Man izrāde patika, kaut gan gaidīju, ka nepatiks. Ļoti laba akustika un interesanti pasniegta izrāde kā arī patika tas, ka tika mainīts skatuves izskats un dažādi atribūti. Patika, ka vienu cilvēku tēloja seši cilvēki, jo tas bija kā parādītas cilvēku domas realitātē. Kopumā, ar visu to, ka neesmu teātra cienītājs, šī izrāde man ļoti patika.
Anna
Izrāde bija gara, bet spēja piesaistīt skatītāja uzmanību visas tās garumā. Ļoti patika aktieru prasme attēlot tēlus. Padarīja izrādi emocionālāku. Sižets bija intriģējošs un spēja aizraut skatītājus.
Paula
Izrāde Smiļģis bija iespaidīga, ejot uz teātri negaidīju, ka izrāde būs tik laba. Pats koncepts ir interesants- 5 cilvēki spēlējot vienu tēlu nav kaut kas, ko es esmu iepriekš redzējusi. Uzskatu, ka šī izrāde nebūtu tik laba, ja būtu tikai 1 Smiļģis. Ar 5 Smiļģiem izrāde spēj attēlot Smiļģa dažādās maskas interesantā veidā. Aktieri izmantoja skatuves uzbūvi un izkārtojumu lietderīgi, izmantojot to, lai parādītu Smiļģa daudzos lūzuma punktus. Izrādē arī ir daudz simbolikas un zemteksti. Izrādi ir interesanti vērot, ja tu iedziļinies.
Kristiāna
Kinolektorijs “Iepazīsties – LEĻĻU KINO!”
Novembra beigās un decembra sākumā 4.abcd klašu skolēniem programmas „Latvijas skolas somas“ ietvaros bija lieliska iespēja doties uz Rīgas kinostudiju – uz SIA filmu studiju „Animācijas brigāde”, piedalīties kinolektorijā „Iepazīsties- Leļļu kino”.
Rīgas 84. vidusskolas 4. klases skolēni un audzinātājas.
Izlaušanās spēle “Blēņas un pasakas”
Novembra mēnesī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 6.a un 6.d klašu skolēni piedalījās fonds “Viegli” organizētajā izlaušanās spēlē “Blēņas un pasakas”.
Skolēnu atziņas:
Mums vajadzēja prast sadarboties, rūpīgi izlasīt tekstu, pielietot matemātiskās prasmes, lai iegūtu kodu, prast lasīt karti, lai noskaidrotu trūkstošās Ēģiptes pilsētas, prast klausīties, prast pastāstīt, kas redzams fotogrāfijās un citas dzīvē noderīgas prasmes.
Daudz uzzinājām par I. Ziedoni. Mums patika, bija interesanti un izzinoši.
Paldies par izzinošo piedzīvojumu!
“Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”
23.10. projekta “Latvijas skolas somas” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 7.a klase devā uz Nacionālo teātri, lai redzētu un iepazītu teātri no otras puses. Mēs kā skatītāji esam bijuši teātri, bet šoreiz mums bija lieliska iespēja paskatīties, kas tad teātrī īsti notiek, saprast, kā veidojas un top izrāde, kā strādā aktieri. Mēs pabijām gan mēģinājumā telpā, gan redzējām dažādus rekvizītus, kā arī bijām frizētavā un grimētavā, kur aktieri pārtop par dažādiem lugas tēliem. Bijām arī zem lielās skatuves, kur izrādes laikā notiek dažādas pārbūves, tāpēc tur atrasties nedrīkst. Un izrādās, ka aktierim ir īpaša tradīcija, kas jādara tad, kad lugas eksemplārs nokrīt zemē. Mums ļoti patika iepazīt teātri no otras puses.
Skolēnu viedokļi par ekskursiju
“Man ļoti patika ekskursija jo teātris mani interesē .”
“Man personīgi ļoti patika, jo aktieris Ivars Kļavinskis ļoti interesanti stāstīja .”
“Bija ļoti interesanti un arī jautri. Patika, kā stāstīja un uzzināju daudz ko jaunu, kaut gan biju arī ekskursijā uz Ventspils teātri.”
“Man patika uzzināt, apskatīt un redzēt lietas, kas notiek aiz skatuves un pašā teātrī.”
“Man teātris patika, jo redzēju ko neredzētu un varēju piedzīvot to, ko dara un redz aktieri.”
“Man ļoti patika šī ekskursija. Bija ļoti interesanti un fascinējoši. Pats aktieris bija interesants un ļoti smieklīgs. Man patika, kā viņš ļāva ķirbjus uzvilkt un fotografēties ar torti. Šī ekskursija bija lieliska, vēlētos vēlreiz.”
“Man patika, bija interesanti. Pats teātris ļoti krāšņs un grezns.”
Paldies par lielisko pieredzi!
“Mārtiņi”
9.11. Rīgas 84. vidusskolā programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros viesojās Rīgas Latviešu Biedrības folkloras komisijas “Sprīdīša skola”.
1. klašu skolēniem bija lieliska iespēja iepazīties ar Mārtiņdienas tradīcijām. Bērni piedalījās 4 aktivitātēs.
Izzinošajā nodarbībā skolēni iepazinās ar Mārtiņdienas tradīcijām, tika demonstrēti dažādi uzskates materiāli – labība, salmu maskas, lelles, rakstaini cimdi. Skolēni arī piedalījās mīklu minēšanā, tautas dziesmu skaitīšanā.
Meistarošanas nodarbībā katra klase darināja kāda dzīvnieka – gaiļa, kazas, vilka vai lāča. Uzzināja no kādiem materiāliem senos laikos gatavoja maskas.
Mūzikas un deju nodarbībā skolēni dziedāja, dejoja, rotaļājās, spēlēja dažādas spēles, maskojās.
Paldies – 1. klašu skolēni un audzinātājas!
“Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
30. novembrī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 5.d klases skolēni bija Nacionālajā teātrī, piedalījās izzinošā nodarbībā “Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
Vislielāko sajūsmu izraisīja iespēja uzkāpt uz lielās skatuves. Pārsteidza tas, cik ļoti laicīgi aktieriem ir jāierodas teātrī pirms izrādes, lai paspētu uzlikt grimmu. Bērni uzzināja, ka uz skatuves ir lifts, kāpēc pie tā jābūt īpaši uzmanīgiem, kā arī bija iespēja redzēt, cik daudz dažādu telpu ir teātrī.
Paldies par interesanto piedzīvojumu – 5.d klases skolēni un audzinātāja!
Izrāde “Burvju māksla senatnē un mūsdienās”
1.11.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 4.abcd, 7.b., 8.b, 9.ab, 11.ab un 12.ab klašu skolēniem bija lieliska izspēja piedalīties izrādē “Burvju māksla senatnē un mūsdienās”.
Iluzionists Edžus sniedza informāciju un vēstures faktus par šo seno profesiju, demonstrējot dažādus trikus un ilūzijas. Izrādes laikā ar skolēnu līdzdarbību demonstrēja vēsturisko ceļu no iluzionisma pirmsākumiem līdz mākslas formas laikmetīgajām izpausmēm.
Paldies par lielisko iespēju
“Mana brīvība”
1.11. Rīgas 84. vidusskolas 9.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja “Splendid Palace”, kur noskatījās filmu “Mana brīvība”.
Filma ir balstīta uz vēsturiskiem notikumiem, kas vēsta par pagājušā gadsimta 80. gadu beigām Latvijā, kad gaisā jaušamas pārmaiņu vēsmas.
Jauniešu atsauksmes:
- Filma ir par atmodas laiku. Tā mani rosināja vakarā aprunāties ar vecvecākiem. Tā izvērsās ļoti interesanta saruna!
- Domāju, ka daudzi no mums pat nespēj uztēloties, ka cilvēki tajā laikā nevarēja būt brīvi, nevarēja izteikt savas domas. Bija jārēķinās, ka pat pats tuvākais var nodot, tikai lai glābtu “savu ādu”.
- Brīvība – cik katrs un kā par to ir samaksājis – izjukušas ģimenes, pieviltas cerības, izjukusi karjera, cilvēku nāve… Bieži nenovērtējam, ka dzīvot brīvā Latvijā ir laime.
- Atmodas laiks. Nodevība. Cīņa. Patiesa mīlestība. Empātija – šis viss raksturo filmu.
- Apbrīnoju, ka galvenā varone nebaidījās iet pretī nepatikšanām, zinot, ka var arī zaudēt visu.
- Filma rosināja aizdomāties par lietām, kurām ikdienā nepievēršam uzmanību, par vērtībām.
- Grūti bija uztvert filmas galveno domu, protams, sapratu, ka tās bija par “Atmodas laiku”.
Paldies programmai “Latvijas skolas soma”!
“Marmorēšana” un orientēšanās spēle “Gaismas pilī”
Laika posmā no 4.10 – 1.11. Rīgas 84. vidusskolas 7.abd klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku, kur piedalījās gan radošajā darbībā, gan orientēšanās spēlē.
Radošajā darbnīcā tika uzzināts par marmorēšanu, kā arī katrs varēja izveidot savus darbiņus un izmēģināt savas prasmes šajā interesantajā mākslas tehnikā.
Orientēšanās spēlē bija jāatrod kartē atzīmētie karodziņi un jāsameklē atbildes uz jautājumiem. Skolēni iepazina Latvijas Kultūras kanona un bibliotēkas daudzveidību.
Skolēnu atziņas:
- Marmorēšana ļoti patika. Iedziļinājāmies marmorēšanā kā darbībā. Varējām izpausties, neskatoties uz to, ka krāsa dodas brīvplūsmā ūdenī.
- Orientēšanās mums, kā jau klasei ar sacīkšu garu, bija kā sacīkstes. Katra grupiņa gribēja būt pirmie, kas visu atbildēs pareizi. Mums tas izdevās lieliski!
- Patika, bijām priecīgi, ka izdevās ne tikai pastrādāt, bet arī izstaigāt bibliotēku un pat uzbraukt uz 11. stāvu.
- Iegūtas zināšanas un jauna pieredze, kopā ar klasi lieliski pavadīts laiks.
- Viss patika! Interesanti bija marmorēt un pēc tam iepazīt bibliotēku orientējoties.
- Daudzi no mums šajā ēkā bija pirmo reizi.
- Patika, ka pasākums bija radošs un dažāds. Varēja gan iejusties mākslinieka lomā, gan iegūt zināšanas spēles veidā.
- Ar nepacietību gaidīsim tālāko – marmorēšanas darbu projekta ietvaros veidosim par grāmatu vāciņiem.
Paldies par interesantajām nodarbībām!
Lampiņas, cūciņas, ķēpīgas lietas, vārdi un kodi, pareizās pogas, kartes lasīšana un pazudušo pilsētu atklāšana – tā ir tikai neliela daļa no piedzīvotā Ziedoņa klases izlaušanās spēlē “Blēņas un pasakas”, kuru 30.oktobrī veica Rīgas 84.vidusskolas 6.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros. Ziedonis teicis: “Klase jau arī ir tas, ko mums jāiedibina – visus kopā un atsevišķi, lai par mums saka: tie ir labas klases.”
Paldies Ziedoņa klasei par interesanto spēli! Mēs nu ar pārliecību varam apgalvot, ka 6.c ir labas klases kolektīvs!
”Zaļš un vēl zaļāks
20.oktobrī Rīgas 84. vidusskolas 2.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja izstādi “Zaļš un vēl zaļāks”. Šo apmeklējumu padarīja vēl jēgpilnāku tas, ka skolēniem tika izdalītas darba lapas, kuras apmeklējuma laikā bija jāaizpilda. Bērniem ļoti patika meklēt atbildes uz jautājumiem, pierakstīt un krāsot. Izstādē bija lieliska iespēja pataustīt daudzu koku mizas un salīdzināt tās, uzzināt, kā radušies dažādu krāsu pigmenti, kā arī iepazīties ar mākslinieku gleznām, kurās skarta dabas aizsardzības tēma.
No izstādes skolēni iedvesmoti, lieliskā noskaņojumā devās uz skolu! Un rudens brīvdienas varēja sākties!
Paldies par zaļo piedzīvojumu!
“Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”
Laika posmā no 17. – 18.10.2023. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 2.b un 3.c klašu skolēni devās uz Tehnoannas pagrabiem, piedalījās teātra uzvedumā “Kultūrizglītojošs ceļojums pasaulē”.
Tas bija teātra uzvedums ar darbības secību un kulmināciju momentiem, kas ieveda skolēnus dizaina, mākslas, izglītības, amatniecības un zinātnes mijiedarbības pasaulē. Nodarbību veidoja patstāvīgā ekspozīcija ar laikmetīgās mākslas elementiem, kurā mākslinieciskā veidā, izmantojot visus cilvēka maņu orgānus, katrs varēja interaktīvi iepazīties gan ar mākslas, gan kultūras kopumā fenomeniem.
Paldies par lielisko piedzīvojumu– skolēni un audzinātājas.
17.10.2023. Rīgas 84. vidusskolas 8.c klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz “Vizium”, kur piedalījās 3D mākslas darbnīcā un datoranimācijas darbnīcā.
3d mākslas darbnīcā skolēni iepazina mūsdienu audiovizuālajā mākslā aktuālo trīs dimensiju mākslas aspektu. Skolēniem tika demonstrēti mākslas darbu piemēri, kur dažādu mērķu sasniegšanai izmantoti 3D objekti, kā arī guva priekšstatu, kā 3D mākslas darbi papildina kopējo mākslas darba uztveri. Skolēniem bija iespēja praktiski darboties vienā no divām jomām: “Kultūrvides objekta 3D vizualizācija” vai “Oriģināla 3D mākslas objekta izveide”.
Datoranimācijas darbnīcā skolēni iepazina animāciju kā specifisku audiovizuālās mākslas veidu. Skolēniem tika demonstrēti datoranimācijas piemēri, t. sk. latviešu animācijas filmu fragmenti, piemēram, Latvijas Kultūras kanonā iekļautā filma “Vanadziņš”, skaidroti datoranimācijas izveides principi. Skolēni, darbojoties ar mūsdienīgām tehnoloģijām un specializētām programmām paši veidoja datoranimācijas darbu.
Paldies par interesantajām nodarbībām!
“Ceļojums pagātnē”
11.10. Rīgas 84. vidusskolas 3.a klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās radošajās nodarbībās “Ceļojums pagātnē”. Nodarbības notika, Latvijas dzelzceļa vēstures muzejam sadarbojoties ar Latvijas Nacionālo bibliotēku.
Atziņas pēc pasākuma:
Bērniem patika šis pasākums. Dzelzceļa muzejā bija iespēja iepazīties ar dažādu laiku vilcienu vagoniem. Sēdējām pirmajā Latvijā ražotajā vilciena vagonā, kuram pēc 2 gadiem būs 100 gadi. Turējām rokās vecās biļetes un mēģinājām iejusties 3.”klases pasažieru lomās. Tad mūs iepazīstināja ar elektrovilcienu, kurš bija ar koka krēsliem un kopš 2006.gada vairs nekursē. Visvairāk bērniem patika vagons cietumnieku pārvadāšanai. Vienā kabīnē varēja būt sasēdināti pat 36 cietumnieki.
Bērni bija patiesi pārsteigti, ieejot Latvijas Nacionālajā bibliotēkā. Lielākā daļa to apmeklēja pirmo reizi. Nodarbībā zīmēja savu atklātnīti, kurai pēc tam ar spiedu uzspieda līnijas un vietu pastmarkai.
Paldies par lielisko iespēju, 3.a klases skolēni un audzinātāja.
Turaidas muzejrezervāts
3.10. 2023. 9.a un 11.b klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja “Turaidas muzejrezervātu”.
11.b klases skolēni apskatīja muzeja pamatekspozīciju – tā bija alternatīva mācību stunda “mācos muzejā”, kur skolēniem bija jāveic pētījums. Savukārt 9.a klases skolēni rakstīja recenziju par ekspozīciju “Klaušinieks. Saimnieks. Pilsonis”
Skolēni atzinīgi novērtēja dažādās aktivitātes, ar prieku iesaistījās uzdevumu veikšanā.
Paldies par lielisko iespēju –9.a un 11.b klašu skolēni un vēstures skolotāja.
“Zaļš un vēl zaļāks”
Kādā siltā un vēl ļoti zaļā septembra dienā, 2.A klase nonāca Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstādē bērniem “Zaļš un vēl zaļāks “!
Tas tik bija viens zaļš piedzīvojums! Viss zaļš: zaļš prieks, zaļas gleznas, zaļas domas un zaļas zināšanas!
Zaļu domājām, zaļu darījām, zaļu pētījām, zaļu rakstījām, zaļu uzzinājām!
DABA – DABA – DŪ!
Paldies par lielisko iespēju programmai “Latvijas skolas soma”!
Padomju slepeno bunkurs
28.septembrī, saulainu laikapstākļu pavadīti, programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros, 8.d klases skolēni devās ekskursijā uz Līgatni, lai izzinātu vienu no slepenākajiem padomju laika objektiem – varas elites bunkuru ar segvārdu “Pansionāts”.
Zinoša gida pavadībā skolēni nokļuva 9 metrus zem zemes, pilnībā iejūtoties izdzīvošanas apstākļos. Pēkšņi ikdienas mierīgā rutīna bija zudusi – bija jādomā, kā pazemes ejās tiek nodrošināts skābeklis, kā aparatūra, kas jau padomju gados skaitījās ne tā jaunākā, spēja nodrošināt sakarus ar ārpasauli krīzes gadījumā, kā varas elite spētu no Līgatnes slepenā bunkura vadīt valsti utt.
Te skolēni varēja pārbaudīt savas vēstures, ģeogrāfijas, matemātikas un fizikas zināšanas, pētot slepenās kartes, meklējot un sasaistot dažādus objektus, vērojot, pēc kāda principa darbojas vecās gaisa ventilācijas sistēmas. Papildus pašu interesei izzināt šo slepeno mītni, gids nepārtraukti rosināja skolēnus domāt padomju laika manierē, uzdodot jautājumus un uzdevumus, kuru izpilde mūsdienu skolēnam nemaz tik pašsaprotama nav.
Ekskursijas noslēgumā skolēni baudīja pusdienas tipiskā padomju laika ēdnīcā, sajūsminoties par izteiksmīgajiem plakātiem pie sienām.
Ziniet, kas bija patiešām lieliski? Pazemē interneta pieslēgumiem nebija nozīmes, jo nekas nedarbojās, tāpēc šī ekskursija tika izbaudīta ar klātesamību un patiesu sajūsmu.
Paldies sakām vēstures skolotājai Inesei Skrindai, kura veltīja savu brīvo laiku, lai dotos kopā ar mums iepazīt citādo!
8.d klases skolēni un audzinātāja
“Marmorēšana” un orientēšanās spēle “Gaismas pilī”.
21.09.2023. 7.c klases skolēni programmas Latvijas skolas somas ietvaros apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku, piedaloties “Marmorēšana” nodarbībā un orientēšanās spēlē “Gaismas pilī”.
Marmorēšana skolēnos veicināja domapmaiņu par grāmatas kā informācijas nesēja lomu senāk un mūsdienās, radīja izpratni par grāmatas dizaina nozīmi šajā kontekstā, kā arī iepazīstināja dalībniekus ar marmorēšanas tehniku. Darbnīcas sākumā dalībnieki apskatīja grāmatas no Latvijas Nacionālās bibliotēkas krājuma ar marmorētiem dizaina elementiem, izteica savus minējumus par šo grāmatu nozīmīgumu senāk un dalījās ar savu viedokli par grāmatas lomu mūsdienās. Darbnīcas praktiskajā daļā katrs skolēns, izvēloties savus krāsu salikumus un intensitāti, veidoja rakstu uz ūdens virsmas, no kuras tas tika pārnests uz papīra.
Orientēšanās spēles uzdevums bija pievērst uzmanību detaļām, unikāliem Latvijas Nacionālās bibliotēkas vēstures un krājuma materiāliem, kā arī interesantām vietām arhitekta Gunāra Birkerta projektētajā ēkā. Spēle piedāvāja uzzināt daudzveidīgus faktus par Latvijas kultūras kanona vērtībām.
Paldies par izzinošajām un radošajām nodarbībām, 7.c klases skolēni un audzinātāja.
Kinolektorijs “Iepazīsties – LEĻĻU KINO!”
Mācību gada izskaņā Rīgas 84. vidusskolas 2.a un 4.a klašu skolēniem programmas „Latvijas skolas somas“ ietvaros bija lieliska iespēja doties uz Rīgas kinostudiju – uz SIA filmu studiju „Animācijas brigāde”, piedalīties kinolektorijā „Iepazīsties- Leļļu kino”.
Pasākumu laikā skolēniem tika radīta lieliska iespēja klātienē redzēt un saprast, ko dara leļļu filmas režisors, operators, animators, dekorators, mākslinieks, kāda nozīme ir kamerai, gaismu uzstādījumam un dekorāciju uzbūvei. Skolēni uzzināja kā top dažādas skaņas, kā ierunāti filmās dzirdamie dialogi, kāda nozīme montāžai, muzikālajam noformējumam. Šos un citus kino tapšanas noslēpumus atklāja filmu studijas Animācijas Brigāde animācijas filmu veidotāji.
Skolēni atzina, ka nodarbība bija ļoti interesanta!
Paldies par lielisko iespēju –skolēni un audzinātājas!