Deju izrāde “Riekstkodis”
17. un 18. decembrī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 4.b un 5.cd klašu skolēni apmeklēja deju izrādi “Riekstkodis”.
Klasiskais Ziemassvētku stāsts par drosmi, draudzību un pieaugšanu jaunā iestudējumā. Riekstkoža un Marijas stāstu izdejo divas balerīnas (Kate Ikauniece un Olga Aleksejeva), savukārt dejas papildina stāstnieks, aktieris Uldis Sniķers. Izrādē tika atskaņota Pētera Čaikovska klasiskā baleta “Riekstkodis” mūzika – “Cukurplūmju laumiņas deja”, “Pas de deux”, “Puķu valsis” un citas dejas. Dejas izrādi papildināja videomākslinieces Madaras Dzintras Plušas īpaši sagatavotās animācijas.
Skolēnu atziņas:
- Man ļoti patika šī izrāde. Tā bija krāšņa un interesanta.
- Man ļoti patika kā dejoja balerīnas.
- Man baleta izrādes ne tik ļoti patīk, bet tā arī ir pieredze.
- Man patika, bet bildes ekrānā likās nedaudz dīvainas.
- Man interesē balets, tāpēc ļoti patika.
- Patika kā atveidoja Marijas tēlu.
- Krāšņa un krāsaina izrāde.
- Patika mūzika, deja, viss pārējais.
Paldies par lielisko iespēju.
Muzejpedagoģiskā nodarbība “Rīgas centra puika – Aleksandrs Čaks”
28.11.2024. Rīgas 84. vidusskolas 9.b klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās muzejpedagoģiskā nodarbībā “Rīgas centra puika – Aleksandrs Čaks”.
Nodarbība veltīta Aleksandra Čaka daiļrades un personības padziļinātai izzināšanai un tās mērķis iepazīstināt skolēnus ar dzejnieka personību un daiļradi, izmantojot vizuālo un audio informāciju un mudinot izprast kultūrvēsturiskās kopsakarības caur mūziku, dzeju un tēlotājmākslu. Tas ir stāsts par dzejnieka un viņa laika vienotību.
Nodarbības laikā jaunieši tika iepazīstināti ar Aleksandru Čaku kā spilgtu un spēcīgu sava laika raksturotāju un kritisku vērtētāju. Redzētais un izjustais spilgti izpausts viņa dzejā, stāstos un aprakstos. Skolēniem bija arī iespēja iepazīties ar dzejnieka memoriālo dzīvokli un tajā izvietoto pastāvīgo ekspozīciju, kurā redzami Čaka ģimenei piederējušie autentiskie sadzīves priekšmeti, piemiņas lietas un grāmatas, kā arī viņa draugu – mākslinieku – dāvinātie mākslas darbi. Tā bija arī iespēja iepazīties ar 20. gadsimta 30. gadu rīdzinieka dzīvokļa interjeru, pabūt un izjust pagājušā laika savdabību.
Paldies par izzinošo nodarbību!
Filma “BUM”
Kas notiek tad, kad trīspadsmitgadīgs skeitbordists pēc neveiksmīga kritiena pēkšņi iegūst superspējas, to 28.11.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros varēja noskaidrot 6.c klases skolēni, kuri devās uz kinoteātri Forum Cinemas, lai noskatītos filmu “BUM””.
“BUM” ir īsta skolas komēdija, tajā netrūkst komisku brīžu un maģisku spēju. Bet galvenais – tā stāsta par īstu draudzību, kas ir stiprāka par jebkuru superspēju. Filma ar smaidu atgādina, ka mūsdienu pusaudži bieži vien dzīvo telefonu ekrānos, bet – kamēr viņi klikšķina un skrollē, draudzība un īstie piedzīvojumi bieži tiek palaisti garām.
Skolēnu atziņas:
- Filma bija smieklīga un interesanta. Lika aizdomāties par patiesām vērtībām.
- Filma likās nedaudz garlaicīga, bet bija arī interesanti momenti.
- Kino likās ļoti saistošs. Morāle, ka savus draugus nevajag pamest dēļ slavas.
- Galvenā doma, ka superspējas ir lieliski, bet tās var pazusta, bet draugi ir vērtība, kas jātur godā vienmēr.
- Patiesa draudzība ir vērtība.
- Filmu noteikti ieteiktu noskatīties vienaudžiem.
Paldies par lielisko iespēju!
“Iepazīstam Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”
27.11.2024. Rīgas 84. vidusskolas 5.b klases skolēni programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros piedalījās izzinošā nodarbībā “Iepazīsti Latvijas Nacionālā teātra aizkulises”.
Sākumā skolēniem bija iespēja apsēsties teātra goda krēslos un noskatīties nelielus video par Nacionālā teātra izveidi, arhitektūras iezīmēm, tā izkārtojumu un telpām, kurās ikdienā drīkst atrasties tikai teātrī strādājošie.
Pēc tam sekoja pats aizraujošākais – ieskatīšanās “teātra aizkulisēs”. Bija iespēja vērot, kā tiek būvēta skatuve vakara izrādei gan no skatītāju pozīcijas, gan aizskatuves. Aplūkojām, kādas ir aktieru ģērbtuves, grimētava, skroderu darbnīca. Redzējām, kā tiek veidotas butaforijas.
Paldies par interesanto piedzīvojumu – 5.b klases skolēni un audzinātāja!
Muzejpedagoģiska nodarbība “Rokrakstu mednieki”
27.11.2024. Rīgas 84. vidusskolas 7.d klases skolēni apmeklēja Latvijas Nacionālo rakstniecības un mūzikas muzeju, piedalījās muzejpedagoģiskā nodarbībā “Rokrakstu mednieki”.
Nodarbības laikā skolēni aplūkoja dažādu rakstnieku rokrakstus un, balstoties uz saviem un grafoloģijas speciālistu secinājumiem, mēģināja veidot rokraksta autora “portretu”. Skolēni pārrunāja rokrakstu nozīmi muzeja darbā. Analizēja, ko par cilvēku stāsta viņa rokraksts.
Paldies par interesanto nodarbību!
Interaktīva nodarbība “Nospēlē muzeju!”
27.11. 2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Mākslas muzeju Rīgas Birža. Piedalījās interaktīvā nodarbībā “Nospēlē muzeju”. Tā bija kā izglītojoša spēle, kurā ikviens dalībnieks kļuva par muzeja sastāvdaļu. Nodarbība veidota ar mērķi veicināt aktīvu skolēnu iesaisti muzeja darbības iepazīšanā, savstarpējās sarunās meklējot atbildes uz jautājumiem, kas ir mākslas muzejs, kas tajā atrodas, kādus darbus veic muzeja darbinieki?
Nodarbības pirmo daļu veidoja muzeja ekspozīcijas iepazīšana, pievēršot uzmanību mākslas darbu izvietojumam telpā un dažādām muzejā sastopamām detaļām – etiķetēm, gaismošanas sistēmām, afišām un novērošanas kamerām. Nodarbības otrā daļa bija lomu spēle, kurā katrs skolēns izmēģināja ar muzeja darbu saistītu profesiju. It kā spēlējoties, skolēni iepazina sarežģīto muzeja struktūru, krāšanas, kolekcionēšanas, mākslas darbu eksponēšanas principus, mācījās izprast muzejam raksturīgo aizliegumu un uzvedības noteikumu nepieciešamību.
Arheoloģisko izrakumu kastē skolēni atklāja romiešu monētas, Baltijas jūras dzintarus, ēģiptiešu skarabejus un pat kaķa mūmiju. Skolēni atklājēju lomā bija gan muzeja krājumā, gan restauratoru darbnīcā, kur notiek iepazīšanās ar gleznu reprodukcijām un skulptūru modeļiem.
Paldies par interesanto pieredzi!
Smilšu kino interaktīva improvizācijas nodarbība “Sprīdītis”
27.11.2024. programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros Rīgas 84. vidusskolas 2.d un 4.ac klašu skolēni piedalījās Smilšu kino interaktīvā improvizācijas nodarbībā “Sprīdītis”.
Nodarbības sākumā māksliniece Zane Pumpure-Prāmniece skolēnus iepazīstināja ar smilšu kino tehniku, skolēni ar lielu aizrautību vēroja ekrānā kā māksliniece izzīmē smilšu kino stāstu par “Sprīdīti”. Pēc tam, aktīvi iesaistoties procesā, palīdzēja radīt, zīmēt un izdomāt smilšu kino stāsta saturu un turpinājumu. Skolēni paši kļuva par izrādes režisoriem un māksliniekiem.
Stāsta turpinājums tapa par Sprīdīša laimes meklējumiem un jauniem piedzīvojumiem mūsdienu Latvijā. Skolēni kopā ar improvizatoru Artūru Breidaku piedalījās ar savām idejām, vēroja kā māksliniece pielāgojas un kā jaunie tēli un kadri acumirklī tiek izzīmēti smiltīs uz ekrāna, kā arī papildināja izrādi arī ar saviem zīmējumiem.
Skolēni atzina, ka nodarbība bija ļoti interesanta, aizraujoša un radoša!
Paldies par lielisko iespēju!
Muzejpedagoģiskā nodarbība “Ritekļu vēsture Latvijā 1858.–1940. gadā” un radošā darbnīca “Kaligrāfija”
12.11. Rīgas 84. vidusskolas 4.d klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Latvijas dzelzceļa vēstures muzeju un Latvijas Nacionālo bibliotēku.
Latvijas Nacionālās bibliotēkas piedāvātā kaligrāfijas nodarbība deva iespēju skolēniem pašiem iemācīties rakstīt gotiskajā rakstā. Skolēni ar lielu aizrautību piedalījās nodarbībā. Nodarbības vadītāja spēja skolēnus ieinteresēt un aizraut – skolēni pacietīgi klausījās, lai iemācītos pareizu burtu rakstību, ko nodarbības noslēgumā izmantoja, lai uzrakstītu arī savu vārdu. Izrādās, ka ar gotiskā stila rakstības elementiem var uzzīmēt arī dažādus dzīvnieciņus. Tas bija interesanti!
Latvijas dzelzceļa vēstures muzejā skolēnu interesi piesaistīja eksponāti un iespēja vilcienu vagonos arī iekāpt. Skolēni ar interesi klausījās gides stāstītajā un aktīvi iesaistījās sarunās par vilcienu vēsturi. Lielāko sajūsmu skolēni pauda aplūkojot ieslodzīto pārvadāšanai paredzēto vagonu.
Skolēnu atziņas:
- Man patika rakstīt interesantos burtus un Dzelzceļa muzejā apskatīt dažādus vagonus.
- Bija forši iemācīties rakstīt ar skaistiem un mazliet dīvainiem burtiem.
- Man ļoti patika vagons, kurā pārvadāja cietumniekus.
- Man patika, ka bibliotēka ir tik liela!
- Mācījāmies mūku rakstus, tas man patika!
- Man ļoti patika grāmatu siena un es biju šokā ieraugot 40 m garu Latvijas karogu!
- Dzelzceļa muzejā bija interesenti klausīties par vilcienu vēsturi.
Paldies!
Izrāde “Vismaz 3. vieta”.
12.11.2024. Rīgas 84. vidusskolas 10.a un 11.ab klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros noskatījās Dirty Deal Teatro izrādi “Vismaz 3. vieta” .
Izrāde ir par to, ka apbalvošanas podests sporta laukumā nav tikai vieta, kur Mārtiņš, Marta un Māris runā. Viņi tur izspēlē samilzušas ģimenes problēmas, apceļ citus un iejūtas savā ideālajā nākotnes dzīvē. Šeit viņi var atļauties pateikt un just jebko, jo zina, ka tas paliks starp viņiem. Šeit viņi atļaujas arī pilnīgi neko nedarīt. Bieži viņi prāto par iemīļoto pjedestālu. Kas jādara, lai dzīvē iegūtu pirmo vietu?
Pēc izrādes jaunieši un skolotāji piedalījās diskusijā, kuru vadīja dramaturģe Anna Belkovska. Šī bija iespēja apspriest pieredzēto, tā aktualitāti jauniešu dzīvēs, kā arī noskaidrot, ko pusaudži vēl gribētu redzēt teātros.
Jauniešu atziņas:
Izrāde par iederēšanos, par vēlmi būt uz dzīves augstākā pakāpiena.
- Visvairāk patika, ka, tika iekļautas reālas dzīves situācijas, kā arī valoda bija atbilstoša pusaudžu uztverei. Lika aizdomāties par savu ikdienu, kā arī saviem draugiem. Pārsteidza, ka viens no aktieriem veica iespaidīgus trikus.
- Es ieteiktu pusaudžiem noskatīties šo izrādi, jo ir attēlotas pusaudža dzīves reālās situācijas. Arī pieaugušajiem noderētu šo izrādi noskatīties, lai saprastu, kā jūtās un ko izjūt pusaudži konkrētos brīžos.
- Aktieru spēle bija ļoti reālistiska. Izrāde radīja iespaidu par to, cik dažādi spēj būt cilvēki un to ikdienas. Vietām sižetā saskatīju ikdienas iespējamās situācijas.
- Noteikti laba bija aktieru spēle, izdomāta arī interesanta skaņu režija. Izrāde radīja dažkārt tīri emocionālas pārdomas, dažkārt līdz pat asarām, jo ir piedzīvots arī īstajā dzīvē un tad uz to varēja paskatīties no malas un saprast, ka tas nav okei, ka pret tevi tā izturas, ir jāmāk izrunāt to visu. Bija kaut kādi brīži, kas palika atmiņā, teksti, kas kaut kā vairāk “iegriezās” atmiņā, sirdī.
- Spilgtākā atziņa pēc izrādes, ka gandrīz visiem cilvēkiem ir savs zemteksts, ko nevēlas atklāt citiem. Tas ir tikai pašsaprotami, ka katrs vēlas būt laimīgs un pieņemts.
Paldies par lielisko pieredzi!
Fotogrāfijas: Kaspars Teilāns, programma “Latvijas skolas soma”, 2024
Koncertlekcija “Veltījums Lāčplēsim”
2024.gada 11. un 12.novembrī Rīgas 84. vidusskolas 8.b, 8.d un 12.ab klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja koncertu Mežaparka Lielās estrādes Kokaru zālē.
Koncertlekcijas laikā skolēni izzināja Lāčplēša tēlu literatūrā un mākslā, kopā ar māksliniekiem iepazina Latvijas vēstures varoņus – latviešu strēlniekus. Tāpat godināja mūsdienu varoņus, gan tos, kuri sargā mūsu valsti, gan tos, kuri nes Latvijas vārdu pasaulē.
Stāsti mijās ar mūziku. Muzikālo daļu veidoja latviešu komponistu Erika Ešenvalda, Haralda Sīmaņa, Jāzepa Vītola skaņdarbi, latviešu tautas dziesmas, strēlnieku dziesmas un citi radīti skaņdarbi, kas veltīti varonības un dzimtenes mīlestības tēmām.
Skolēnu atziņas:
- Es uzzināju daudz interesantu faktu par Lāčplēša dienu. Patika pasākuma organizācija.
- Bija interesanti atbildēt uz dažādiem jautājumiem.
- Ļoti skaists vizuālais noformējums.
- Gribējās, lai būti vairāk videomateriālu par tā laika notikumiem.
- Bija foršas dziesmas, un varēja dziedāt līdzi.
- Man visvairāk patika, kad skanēja dziesma “Mēness jūrā krīt” un visi dziedāja līdzi. Bija tāda kopienas/saliedēšanās sajūta.
- Vārdi uz ekrāna ļoti palīdzēja dziedāt līdzi.
- Koncerts bija ļoti labs. Bija jauka latviska mūzika. Tā iedvesa patriotisku sajūtu. Noteikti vajadzētu biežāk tādas koncertlekcijas.
- Visvairāk patika un iedvesmoja divi dziedātāji ar savu enerģiju. Patika arī viktorīnas jautājumi. Nedaudz apbēdināja dziesmu izlase, jo mūsdienās maz kas zina tādas dziesmas. Kopumā paldies par šādu pasākumu!
Paldies par lielisko iespēju- skolēni un skolotāji!
Animācijas filma “Straume”
Oktobra mēnesī Rīgas 84. vidusskolas sākumskolas skolēniem programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros bija lieliska iespēja noskatīties Ginta Zibaloža filmu “Straume”.
Filma ir interesanta ar to, ka tajā netiek runāts un katram skatītājam ir iespējams pašam uztvert galveno domu. Lieliska iespēja skolēniem caur filmu saprast un izprast tādas cilvēciskās vērtības, kā draudzība, nodevība, sadarbība, uzticēšanās, sevis pieņemšana, baiļu pārvarēšana.
Paldies par šo pieredzi!
Radošā darbnīca “Marmorēšana” un “Orientēšanās spēle Gaismas pilī”
Laika posmā no 29.10. līdz 1.11. Rīgas 84.vidusskolas 7.abd klašu skolēni programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros apmklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku. Piedalījās radošajā darbnīcā “Marmorēšana”, “Orientēšanās spēlē Gaismas pilī”, apmkelēja pastāvīgo ekspozīciju “Grāmata Latvijā” un apskatīja dažādas interaktīvas izstādes.
Marmorēšanas mērķis – veicināt domapmaiņu par grāmatas kā informācijas nesēja lomu senāk un mūsdienās, radīt izpratni par grāmatas dizaina nozīmi šajā kontekstā, kā arī iepazīstināt dalībniekus ar marmorēšanas tehniku. Darbnīcas praktiskajā daļā katrs skolēns, izvēloties savus krāsu salikumus un intensitāti, veidoja rakstu uz ūdens virsmas, no kuras tas tika pārnests uz papīra. Skolēni savus mākslas darbus izmantos projekta darba ietvaros latviešu valodā, veidojot savas grāmatiņas vāku.
Kamēr daļa klases marmorēja, citi piedalījās “Orientēšanās spēlē Gaismas pilī”. Spēle piedāvāja uzzināt daudzveidīgus faktus par Latvijas kultūras kanona vērtībām. Lieliska iespēja bija arī apskatīt pastāvīgo ekspozīciju “Grāmat Latvijā”.
Skolēni attzina, ka Latvijas Nacionālās bibliotēkas apmeklējums bija daudzveidīgs un krāsains piedzīvojums. Laiks paskrēja nematot!
Paldies par piepildīto dienu!
Mākslinieciska performance “Ūdens miega negulēja”
30.10.2024. 1.bc, 2.c un 3.c klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās mākslas performancē “Ūdens miega negulēja”, kurā tika demonstrēta gleznošana uz ūdens jeb ebru tehnika dzīvajā izpildījumā, sasaistot vizuālo materiālu ar latviešu tautas dziesmām par ūdeni.
Ar šo glezniecības veidu skolēnus iepazīstināja mākslinieki Sandija Džonsone un Arno Avotiņš. Nodarbības sākumā no mākslinieku stāstītā uzzinājām, ka ebru tehnika radusies 13.gs.senaja Persijā. Sākotnēji ebru darbi tika izmantoti grāmatu un dokumentu dekorēšanai, kā arī kā pamats kaligrāfijai. Mūsdienās to pielieto interjerā, lielu popularitāti iemanto arī ebru video priekšnesumi. Nodarbības turpinājumā skolēni ebru tehnikā atveidoja izlozētu latviešu tautas dziesmu. Katrs darbiņš bija unikāls! Skolēni ar sajūsmu iejutās mākslinieku lomā!
Paldies par aizraujošo nodarbību!
Ekskursija “Mācāmies ārpus skolas” programmas “Latvijas skolas somas” ietvaros
30. oktobrī Rīgas 84. vidusskolas 10.b klases skolēni kopā ar audzinātāju devās ekskursijā “Mācāmies ārpus skolas!”. Skaistais rudens rīts mūs visus sapulcināja pie Esplanādes laukuma. Baudot dabas krāšņumu un pārrunājot vēsturiskos notikumus, ejot garām O. Kalpaka piemineklim , devāmies uz kinoteātri “Bize”.
Mūs laipni sagaidīja kinoteātra darbiniece. Mazajā kinoteātrī noskatījāmies filmu “ Straume”. Bija ļoti interesanti, ka filma ir bez valodas, bet visi dialogi ir saprotami. Mūzika un skaņu efekti sniedza papildus emocijas.
Pēc filmas, pa ceļam aplūkojot gleznaino Rīgu, devāmies uz Melngalvju namu. Melngalvju namu iepazinām gides pavadībā. Gide ļoti atraktīvi un interesanti mūs iepazīstināja ar Melngalvju nama vēsturi un nama atjaunošanas stāstu. Bija interesanti aplūkot eksponātus un iejusties seno tirgotāju atmosfērā. Prieks, ka nama atjaunošanā piedalījušies gan Latvijas uzņēmumi, gan Latvijas iedzīvotāji. Ar lielu interesi aplūkojām arī sudraba darbu kolekciju un katram no mums īpaši patika kāds no skaistajiem juveliera darbiem.
Pēc Melngalvju nama ceļš mūs veda uz Farmācijas muzeju. Ejot gar Vāgnera namu, redzējām, ka notiek aktīvi atjaunošanas darbi. Farmācijas muzejā mūs sagaidīja gids, kurš mūs ieveda farmācijas pasaule pastāstot gan par senajām tradīcijām ārstniecībā, gan iepazīstinot ar senās un padomju laika aptieku interjeriem, gan pastāstot par augu lietošanu ārstniecībā.
Liels paldies par iespēju uzzināt ko jaunu un būt kopā!
Skolēnu atziņas:
- Man patika filma, jo filma bija interesanta, skaista un aizraujoša. Sākumā, kad es uzzināju, ka mēs dodamies skatīties multfilmu, es domāju, ka tā nebūs interesanta un, ka tā ir domāta tikai maziem bērniem, bet tā nav, filma ir ļoti interesanta. Man ir arī pazīstamie, pieaugušie, kuri ir noskatījušies šo filmu un pateikuši, ka tā ir ļoti interesanta.
- Ekskursija pa Melngalvju namu bija interesanta un noteikti pamācoša. Liels paldies gidei par to, ka viņa prata interesanti pasniegt informāciju. Man patika tas, ka bija iespēja pašiem izgatavot monētu, kas padarīja ekskursiju pa namu interesantāku un aizraujošāku.
- Tāpat kā pa Melngalvju namu, arī Farmācijas muzejā bija interesanta ekskursija. Gids bija foršs un arī prata lieliski pasniegt informāciju. Kā arī bija interesanti, ka iedeva pagaršot lakricas sakni, kura nemaz pēc lakricas īpaši negaršoja.” ( Roberts)
- Tā, priekš manis, bija emocionāla. Filma bija ļoti forša, lai gan tajā nerunāja, emocijas varēja ļoti labi izprast un just līdzi. Melngalvju nams bija ļoti interesants. Tajā nekad nebiju bijusi un bija interesanti uzzināt ko jaunu par Rīgas vēsturi. Skaists nams, man ļoti patika lielās zāles zīmētie griesti.
- Farmācijas muzejs man patika visvairāk, par to es iepriekš arī nebiju zinājusi. Man ļoti interesē bioloģija un ķīmija, kā arī vēsture, tādēļ man patika šis muzejs. Bija interesanti uzzināt par senajiem zāļu nosaukumiem un to izmantošanu, kā arī garšīga tēja.” ( Gerda)
- Es par šo filmu biju dzirdējusi no ģimenes un draugiem, tādēļ biju ļoti priecīga, ka bija iespēja to noskatīties. Filma bija bēdīga, bet bija patīkami redzēt kā dažādi dzīvnieki kopīgi sadarbojās, lai izdzīvotu. Man ļoti patīk stils kādā filma ir uztaisīta, es nekad neesmu redzējusi, ka izmantotu šādu animācijas stilu. Pie tā vajadzēja pierast, bet kopumā tas bija ļoti interesants.
- Melngalvju namā es biju pagājušajā gadā ekskursijā, tikai ar citu gidu. Šoreiz gide bija ļoti interesanta un stāstīja lietas piesaistošā veidā, kas padarīja pieredzi izbaudāmu. Interesanti bija tas, ka katram cilvēkam
- bija iespēja uztaisīt savu monētu ar Melngalvju namu virsū. Pats nams ir ļoti skaisti restaurēts.
- Farmācijas muzejā biju pirmo reizi, es iepriekš par to nebiju pat dzirdējusi. Muzejā bija jauka atmosfēra, bija interesanti redzēt visas lietas, kas ir saglabājušas no pagātnes. Gids labi stāstīja informāciju un uzdeva uzdevumus. “ ( Vanesa)
Muzejpedagoģiska nodarbība “Kā kļūt par karavīru?”
31.10.2024. Rīgas 84. vidusskolas 4.a klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Latvijas kara muzeju, iedaloties muzejpedagoģiskā nodarbībā “Kā kļūt par karavīru?”.
Izzinot jēdzienus “disciplīna”, “bruņotie spēki” un “Lāčplēša Kara ordenis”, nodarbības laikā skolēni tika iepazīstināti ar Latvijas armijas attīstību no 1920. līdz 1940. gadam. Aktīvi līdzdarbojoties, skolēni apguva ierindas mācības pamatprasmes, piedalījās dažāda veida sacensībās – gāzmaskās un bruņucepurēs veica “atspiedienus” no grīdas, kā arī izmēģina pirkstu veiklību darbojoties ar ložmetēju patron lenti un šaujot mērķī.
Skolēnu atziņas pēc nodarbības:
- Artūrs – patika mazie pilsētu maketi.
- Linda – patika šaut ar pistoli un “piepumpēties”, likt čaulītes un darboties ar koka pistolēm.
- Nora – interesanti bija redzēt rallija mašīnu Ukrainā sašautu.
- Jānis- bija forši iet pa istabām un redzēt, kā viss bija senāk, patika redzēt mērķi un zināt cik uzšāvi, vilkt maskas un “pumpēties”.
- Enija – patika, ka mūsu skolotāja arī piedalījās šaušanā mērķī.
- Šarlote – patika likt gāzmasku, visu apskatīt un pētīt vēsturi.
- Rodrigo – patika šaut ar mazo pistolīti, jo trāpīju 9 un rakstīt uz mazās tāfelītes, es uzrakstīju – Es mīlu Latviju!
- Loreta – patika šaut ar pistoli un lodes likšana ložu siksnā, maketi.
- Artis – patika redzēt mašīnu no Ukrainas, patika šaut mērķī, izmēģināt, kā ir armijā.
- Markuss – patika, ka varēja mēģināt būt Brīvības pieminekļa sargs, uzzināt, cik labi es tēmētāju un vairāk par to, kā kļūt par karavīru?
- Justīne – patika armijas treniņš, maketi un vecie ieroči.
- Eduards – muzejā patika mazo kuģu un mašīnu modelīši, pils makets, šaut ar pistoli.
- Dagnis- patika šaut ar mazo pistolīti, patika pumpēties, staigāt pa istabām.
- Olafs – patika, ka mūs mācīja stāvēt ar pistolēm kā karavīriem, apskatīt muzeju, šaut ar pistoli.
- Viesturs – patika skatīties karavīrus, likt lodes iekšā un šaut mērķī.
- Elza – patika būt karavīram, šaut un redzēt visas šautenes un bombas.
- Rodrigo – patika māju modelīši, kara mašīnas, karavīru formas un šaut ar pistoli.
- Emīlija – patika, ka varēja izšaut no pistoles, trenēties, kā armijā un bija daudz ko apskatīt.
- Roberts – patika, ka mācīja kā stāvēt pie Brīvības pieminekļa, patika šaut.
- Eva – patika šaut ar pistoli un arī skolotāja, ka šāva, likt lodes un vilkt ķiveri, gāzmasku.
- Daira – patika šaut mērķī, “piepumpēties” ar cepuri un masku, interesanti redzēt bija sašauto Ukrainas mašīna, jo varēja aplūkot visādas detaļas.
- Rūta – patika, ka varēja šaut un klausīties gida stāstu, staigāt, kā karavīri.
- Rebeka – patika, ka varēja izšaut no pistoles, staigāt pa muzeju un lasīt, kas rakstīts uz tāfeles, ļoti patika vieta muzejā, kur bija jāpāriet pāri sliedēm.
- Liāna – patika skatīties dažādus ieročus, formas un lietas.
- Gabriels – patika “pumpēties”.
- Marianna – patika pildīt uzdevumus, šaut ar pistoli.
Izzinoša nodarbība“No amatniecības līdz mūsdienu dizainam”
4.oktobrī 1.a klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja atpūtas kompleksu “Sauleskalns”, lai apgūtu jaunas zināšanas un izzinātu senos darbarīkus nodarbībā “No amatniecības līdz mūsdienu dizainam.”
Nodarbības laikā skolēni iepazina un apskatīja senos instrumentus- sirpi, lizi, abru, pletīzeri, veļas dēli u.c., kā arī noskaidroja, kuru profesiju pārstāvji šos instrumentus izmantoja sendienās. Saimniece Ieva, demonstrējot senos instrumentus, izstāstīja un parādīja rudzu maizītes ceļu no grauda līdz maizes klaipiņam.
Skolēni tika iepazīstināti ar senu latviešu bērnu rotaļlietu “vilciņu” un radošās nodarbības laikā pašiem bija iespēja kļūt par dizaineriem un radīt savu īpašā dizaina koka vilciņu. Gatavie “vilciņi” tika iemēģināti un noskaidrojās jau pirmie šīs spēles uzvarētāji.
Izejot Saules taku tika spēlēta klases saliedēšanās spēle “Saulītei pa pēdām”, kuras laikā skolēniem bija iespēja iepazīt latviskos gadskārtu svētkus un tradīcijas.
Paldies saimniecēm Ievai un Magdalēnai par sirsnīgo uzņemšanu un izzinošo dienu Sauleskalnā!
Mūzikls “Klase”
Laika posmā no 23. – 30.09. Rīgs 84. vidusskolas 5.a, 6.abd, 7.abc 8.ac, 9.abcd klašu skolēni programmas “Lavijas skolas soma” ietvaros VEF kultūras pilī apmeklēja mūziklu “Klase”.
“Klase” jauniestudējums stāsta par attiecībām starp pusaudžiem — jauniešiem no dažādām ģimenēm, kas pārstāv dažādus sabiedrības slāņus, bet kurus vieno mācības vienā klasē.
Atziņas:
Tik ideāli!”, “Skolotāj, wow!”, “Šis man patika” – izskanēja no dažādām pusēm, pieceļoties no “VEF kultūras pils” ērtajiem skatītāju soliem. Pusaudžiem veidotais mūzikls “Klase” pārsteidza gan skolēnus, gan skolotājus. Te katrs varēja saskatīt savu prototipu klases kolektīvā, saklausīt ikdienas problēmas un izjust īsto skolas atmosfēru. Jāatzīst, bija arī skolēni, kuri atzina, ka mūzika bija pārāk skaļa, kas brīžiem traucēja uztvert dziesmu tekstu. Daļa skolēnu neizprata kara tēmas iepīšanu mūzikla sižetā. Lielākā daļa jauniešiem mūzikls patika, tomēr bija arī tādi, kuriem sižets un režija nebija īsti saistoši. Un, jā, redzēt Kato,tas nebija mazsvarīgi!
Paldies par šo interesantu pieredzi!
Mākslinieciska preformance “Ūdens miega negulēja”
26.09.2024. 2.ab, 3.abd klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās mākslas performancē “Ūdens miega negulēja”, kurā tika demonstrēta gleznošana uz ūdens jeb ebru tehnika dzīvajā izpildījumā, sasaistot vizuālo materiālu ar latviešu tautas dziesmām par ūdeni. Krāsām un vārdiem mijiedarbojoties, tautas dziesmai tika piešķirts mūsdienīgs un personisks redzējums, kas paplašināja skolēnu pieredzi Latvijas kultūras mantojuma un vērtību kontekstā.
Pirms performances skolēni tika rosināti meklēt atbildes uz jautājumiem un aicināti izteikt savu viedokli par paredzamo vizualizāciju un savu redzējumu par krāsām. Katrs skolēns uz ūdens virsmas izveidoja savu vizuālo noformējumu tautas dziesmas četrrindei.
Atziņas:
- Visvairāk mani pārsteidza, cik skaisti darbi uz ūdens sanāca nodarbību vadītājiem.
- Mēs šajā nodarbībā ne tikai zīmējām, bet arī viens otram nolasījām savas tautas dziesmas, uzzinājām par ebru tehniku.
- Man bija grūti izdomāt, kā atveidot man iedoto tautas dziesmu. Skolotāja palīdzēja un man izdevās lieliski.
- Es pirmo reizi zīmēju ar krāsām uz ūdens. Interesanti, ka tās peldēja pa augšu un negrima, pēc tam, ieliekot lapu, tās palika uz lapas.
- Patika. Mūsu klases darbiņi visi bija skaisti!
- Man ļoti patika šī nodarbība, tas bija interesanti!
- Aizraujoši, nodarbība pagāja nemanot! Es vēl gribētu šāda veida ndarbības.
- Iteresanti bija tas, ka katram bija jāuzzīmē sava tautas dziesma, tāpēc darbiņi bija ļoti dažādi.
Paldies par izzinošo un interesanto nodarbību!