Latvijas skolas soma (2024./2025. m.g.)

Izzinoša nodarbība“No amatniecības līdz mūsdienu dizainam”.

4.oktobrī 1.a klases skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja atpūtas kompleksu “Sauleskalns”, lai apgūtu jaunas zināšanas un izzinātu senos darbarīkus nodarbībā “No amatniecības līdz mūsdienu dizainam.”
Nodarbības laikā skolēni iepazina un apskatīja senos instrumentus- sirpi, lizi, abru, pletīzeri, veļas dēli u.c., kā arī noskaidroja, kuru profesiju pārstāvji šos instrumentus izmantoja sendienās. Saimniece Ieva, demonstrējot senos instrumentus, izstāstīja un parādīja rudzu maizītes ceļu no grauda līdz maizes klaipiņam.
Skolēni tika iepazīstināti ar senu latviešu bērnu rotaļlietu “vilciņu” un radošās nodarbības laikā pašiem bija iespēja kļūt par dizaineriem un radīt savu īpašā dizaina koka vilciņu. Gatavie “vilciņi” tika iemēģināti un noskaidrojās jau pirmie šīs spēles uzvarētāji.
Izejot Saules taku tika spēlēta klases saliedēšanās spēle “Saulītei pa pēdām”, kuras laikā skolēniem bija iespēja iepazīt latviskos gadskārtu svētkus un tradīcijas.
Paldies saimniecēm Ievai un Magdalēnai par sirsnīgo uzņemšanu un izzinošo dienu Sauleskalnā!


Mūzikls “Klase”.

Laika posmā no 23. – 30.09. Rīgs 84. vidusskolas 5.a, 6.abd, 7.abc 8.ac, 9.abcd klašu skolēni programmas “Lavijas skolas soma” ietvaros  VEF kultūras pilī apmeklēja mūziklu “Klase”.

“Klase” jauniestudējums stāsta par attiecībām starp pusaudžiem — jauniešiem no dažādām ģimenēm, kas pārstāv dažādus sabiedrības slāņus, bet kurus vieno mācības vienā klasē.

Atziņas:

Tik ideāli!”, “Skolotāj, wow!”, “Šis man patika”  – izskanēja no dažādām pusēm, pieceļoties no “VEF kultūras pils” ērtajiem skatītāju soliem. Pusaudžiem veidotais mūzikls “Klase” pārsteidza gan skolēnus, gan skolotājus. Te katrs varēja saskatīt savu prototipu klases kolektīvā, saklausīt ikdienas problēmas un izjust īsto skolas atmosfēru. Jāatzīst, bija arī skolēni, kuri atzina, ka mūzika bija pārāk skaļa, kas brīžiem traucēja uztvert dziesmu tekstu. Daļa skolēnu neizprata kara tēmas iepīšanu mūzikla sižetā. Lielākā daļa jauniešiem mūzikls patika, tomēr bija arī tādi, kuriem sižets un režija nebija īsti saistoši. Un, jā, redzēt Kato,tas nebija mazsvarīgi!

Paldies par šo interesantu pieredzi!


Mākslinieciska preformance “Ūdens miega negulēja”.

26.09.2024. 2.ab, 3.abd klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros piedalījās mākslas performancē “Ūdens miega negulēja”, kurā tika demonstrēta gleznošana uz ūdens jeb ebru tehnika dzīvajā izpildījumā, sasaistot vizuālo materiālu ar latviešu tautas dziesmām par ūdeni. Krāsām un vārdiem mijiedarbojoties, tautas dziesmai tika piešķirts mūsdienīgs un personisks redzējums, kas paplašināja skolēnu pieredzi Latvijas kultūras mantojuma un vērtību kontekstā.

Pirms performances skolēni tika rosināti meklēt atbildes uz jautājumiem un aicināti izteikt savu viedokli par paredzamo vizualizāciju un savu redzējumu par krāsām. Katrs skolēns uz ūdens virsmas izveidoja savu vizuālo noformējumu tautas dziesmas četrrindei.

Atziņas:

  • Visvairāk mani pārsteidza, cik skaisti darbi uz ūdens sanāca nodarbību vadītājiem.
  • Mēs šajā nodarbībā ne tikai zīmējām, bet arī viens otram nolasījām savas tautas dziesmas, uzzinājām par ebru tehniku.
  • Man bija grūti izdomāt, kā atveidot man iedoto tautas dziesmu. Skolotāja palīdzēja un man izdevās lieliski.
  • Es pirmo reizi zīmēju ar krāsām uz ūdens. Interesanti, ka tās peldēja pa augšu un negrima, pēc tam, ieliekot lapu, tās palika uz lapas.
  • Patika. Mūsu klases darbiņi visi bija skaisti!
  • Man ļoti patika šī nodarbība, tas bija interesanti!
  • Aizraujoši, nodarbība pagāja nemanot! Es vēl gribētu šāda veida ndarbības.
  • Iteresanti bija tas, ka katram bija jāuzzīmē sava tautas dziesma, tāpēc darbiņi bija ļoti dažādi.

Paldies par izzinošo un interesanto nodarbību!