2024./2025. m.g. Rīgas 84. vidusskola piedalās Rīgas Izglītības un informatīvi metodiskā centra projektā “Mācāmies kopā” ar projektu
“Pašvadīti kopā, pašvadīti izaugsmei!” Projekta ietvaros realizētas jau sekojošas aktivitātes.
23.01.2025. Praktiska nodarbība par to kā pielietot tehnoloģijas mācību procesa diferenciācijai, personalizācijai un individualizācijai.
Nodarbību vadīja Rīgas 84. vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja Ilze Grīnhofa. Praktiskajā nodarbībā pedagogiem bija iespēja darboties ar Ilzes sagatavotu mācību stundu platformā nearpod.com, īpašu uzmanību pievēršot mācību procesa diferenciācijai, personalizācijai un individualizācijai. Turpinājumā Ilze dalījās pieredzē par efektīvu mācību materiālu veidošanu šajā platformā, uzsverot būtiskos aspektus kvalitatīvai un interaktīvai mācību satura izstrādei. Iegūtās praktiskās zināšanas pedagogi varēs tieši pielietot mācību stundu plānošanā un vadīšanā.
30.01.2025. Praktiska nodarbība par mākslīgo intelektu kā palīgu mācību stundu plānošanai.
Nodarbību vadīja Rīgas 84. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Solvita Ābelīte. Nodarbības laikā dalībnieki iepazinās ar mākslīgā intelekta darbības principiem, apguva efektīvu jautājumu formulēšanas stratēģijas un to precizēšanas metodes, lai iegūtu kvalitatīvākus rezultātus. Praktiskajā daļā skolotāji izstrādāja stundu plānus un darba lapas, pielāgojot tās sava mācību priekšmeta specifikai. Nodarbības noslēgumā dalībnieki sniedza ļoti pozitīvu atgriezenisko saiti, uzsverot tās vērtīgumu un praktisko pielietojumu pedagoģiskajā darbā.
27.02.2025. Seminārs par metodēm mācību stundas diferenciācijai.
Rīgas 84. vidusskolas sākumskolas skolotāja Santa Apše dalījās savā pedagoģiskajā pieredzē, sniedzot praktiskus piemērus un iesaistot semināra dalībniekus aktīvā līdzdalībā. Semināra ietvaros skolotāji ne tikai iepazinās ar dažādām mācību uzdevumu diferenciācijas pieejām, bet arī praktiski veidoja un analizēja uzdevumus, padziļināti izprotot mācību procesa, satura, gala rezultāta un individuālā atbalsta diferenciāciju ikdienas darbā.
10.03.2025. Praktiskā nodarbība par pašvadītas mācīšanās metodēm. Pieredzes stāsts.
Rīgas 84. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja Anika Sika dalījās pieredzē par pašvadītas mācīšanās metodēm, akcentējot skolēna patstāvības veicināšanu un atbildību par savu mācību procesu. Nodarbības laikā tika apspriesti dažādi paņēmieni, kā veicināt skolēnu motivāciju, pašrefleksiju un spēju plānot savu mācību darbu. Īpaši vērtīga bija diskusija par praktiskiem risinājumiem, kas palīdz skolēniem attīstīt kritisko domāšanu, efektīvi pārvaldīt mācību resursus un uzņemties iniciatīvu zināšanu apguvē. Nodarbība sniedza idejas un iedvesmu, kā ikdienas mācību procesu padarīt strukturētāku un jēgpilnāku, lai skolēni spētu mācīties patstāvīgāk un ar lielāku pārliecību.
11.03.2025. Praktiska nodarbība par mācību stundas modelēšanu un pašvadītu mācīšanos.
Rīgas 84. vidusskolas sākumskolas skolotāja Santa Apše vadīja mācību stundas modelēšanas nodarbību, kurā iejutāmies 8.klases sociālo zinību stundā. Pedagogi aktīvi līdzdarbojās, analizējot mācību stundu, izmantojot Roberta Ganjē deviņus mācību notikumus efektīvas mācību stundas plānošanai. Šāda pieeja veicināja dziļāku izpratni par mācību metožu pielietojumu un pašvadītas mācīšanās nozīmi ikdienas darbā. Pedagogi ieguva praktiskas idejas, kā sekmēt skolēnu patstāvību un attīstīt viņu mācīšanās prasmes, padarot mācību procesu mērķtiecīgāku un efektīvāku.
12.03.2025. Praktiska nodarbība par metodēm un paņēmieniem, kā diferencēt, individualizēt un personalizēt mācību procesu stundā.
Rīgas 84. vidusskolas sākumskolas skolotāja Gunta Sakaviča dalījās ar savu pieredzi par lasītprasmes attīstīšanu un efektīvu mācību materiālu izstrādi, lai veicinātu skolēnu interesi un jēgpilnu mācību satura apguvi. Nodarbības laikā tika apskatītas metodes un paņēmieni, kas palīdz diferencēt, individualizēt un personalizēt mācību procesu, nodrošinot, ka katrs skolēns saņem atbilstošu atbalstu un izaicinājumu. Īpaša uzmanība tika pievērsta darbam ar talantīgajiem skolēniem, lai veicinātu viņu izaugsmi un attīstību, izmantojot mērķtiecīgas stratēģijas un radošus risinājumus. Dalībnieki iepazinās ar praktiskiem piemēriem un darba lapu izveides principiem, kas palīdz padarīt mācību procesu daudzveidīgu un saistošu.
Atziņas, praktiskas iemaņas un ikdienā noderīgas zināšanas, kas pilnveidos vērtēšanas procesu skolā. RIIMC projekta “Mācāmies kopā” ietvaros, realizējām šādas aktivitātes.
08.04.2024. projekta ietvaros, skolā viesojās Rīgas Stradiņa universitātes Psihosomatiskās medicīnas un psihoterapijas katedras docētājs, ārsts psihoterapeits Artūrs Miksons. Lekcija “Atgriezeniskā saite kā viedoklis un vērtējums.” Pedagogiem bija iespēja dzirdēt profesionāļa viedokli par tēmām, kas aktuālas ikdienas mācību procesā.
22.03.2024. lekciju attālināti vadīja Skola 2030 Vērtēšanas satura izstrādes vadītājs, Rīgas 72. vidusskolas direktors Pāvels Pestovs. Lekcija “Vērtēšanas sistēmas pilnveide – vērtēšana no sasniegumu novērtēšanas uz vērtēšanu kā atgriezenisko saiti”. P.Pestovs iepazīstināja ar aktuāliem jautājumiem vērtēšanas procesā un atbildēja uz pedagogu jautājumiem.
13.03.2024. lekciju vadīja Rīgas 84. vidusskolas skolotāja Ieva Tenberga. Lekcija “Skolēnu snieguma vērtēšana. Svērtie summatīvie vērtējumi mācību procesā.” Pedagogiem būs iespēja veiksmīgāk sagatavoties jēgpilnai svērto vērtējumu ieviešanai mācību procesā uzsākot 2024./2025.m.g.
9.01.2024.,11.03.2024. skolā viesojās LU Starpnozaru izglītības inovāciju centra Projektu koordinatore Aira Kumerdanka. Lekcija “Pārbaudes darbs, summatīvā vērtēšana.” Pedagogi grupu darbā guva praktisku pieredzi par summatīvo vērtēšanu pārbaudes darbos. Tika analizēti summatīvie pārbaudes darbi.
15.02.2024., 22.02.2024. paneļdiskusiju vadīja Rīgas 84.vidusskolas skolotājas Anika Sika. Tēma “Paneļdiskusija kā viena no diskusiju veidiem mācību procesa pilnvērtīgai nodrošināšanai.” Pedagogi piedalījās paneļdiskusijā, lai labāk izprastu tās norisi un vērtēšanu mācību procesā.
4.01.2024. lekciju vadīja Rīgas 84.vidusskolas matemātikas skolotāja Gita Parņuka. Lekcija “Formatīvā vērtēšana, personalizēta atgriezeniskā saite.” Lektore dalījās pieredzē par personalizētas atgriezeniskās saites pielietošanu ikdienā to pārnesot uz e mācību vidi.
2.11.2023. Rīgas 84. vidusskolas skolotāji un vadības komandas pārstāvji, pieredzes apmaiņas vizītē ciemojās Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijā. Tikšanās laikā skolas direktors Oskars Kaulēns un direktora vietniece Līga Pikse – Zvirbule iepazīstināja ar skolā uzsāktajām pārmaiņām mācīšanās organizācijas principu īstenošanā. Iespēja ieraudzīt citu skolu labo praksi, pieredzi, vērtēšanas un atgriezeniskās saites pielietošanu mācību procesā, dod iespēju analizēt un izvirzīt jaunus mērķus turpmākajam darbam.